[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Mahtavat tanssit kerholassa [Tanssipaikat] (Tangopassion 2005-02-14 10:56)

Käden puutumisesta

Trickster
2005-02-14 19:29

"Myös miehen vientityylissä voi ilmeisesti olla vikaa, kun on myös niitä miehiä, joilla tätä kyseistä ongelmaa ei ollenkaan esiinny. Joten hyviä neuvoja otetaan mielellään vastaan."

Tanssiurheilussakin nämä samat asiat puhututtavat ja Suomen huipulla olevien parienkin olen usein nähnyt aiheesta kinastelevan valmennettavan ryhmänsä edessä. Lavatanssimisessa on vielä niin paljon vaikeammat lähtökohdat, ettei mikään ihme jos joskus käsi puutuu.

Tanssiasento on minulla useimmiten jonkinlainen kompromissi, vain harvan daamin kanssa onnistun saamaan täysin itseäni tyydyttävän tanssiasennon. Vienti ja daamin mukavuus on toki aina asetettava etusijalle, mutta avonaisempi tanssiasento, runsas kääntyminen, pyöriminen, tanssilajien ja tyylien sekoittaminen ja muutenkin kaikenlainen kikkailu on avuksi tässäkin asiassa. Tanssiurheilussa pitäisi pyrkiä määrättyyn formaattiin, joka ainakin minulle puutteellisella tekniikallani on joskus tuskallista. Seuratanssissa saa vapaammin muokata asioita ja kyllä ensimmäinen ja tärkein asia on mielestäni se, että kumpikin voi nauttia tanssimisesta.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]