Pakeista [Tanssijat] (Valikoiva 2005-02-11 18:05)
Olen suurella hämmästyksellä (ja hämmennyksellä)lukenut artikkeleita aiheesta "pakit". Lähes kaikissa kirjoituksissa tuntuu olevan lähtökohtana, että "jos lähdet tanssipaikalle on sinun velvollisuutesi tanssia kaikkien halukkaiden kanssa. Jos annat pakit mistään muusta syystä kun voimakkaan humalatilan tai epäasiallisen käytöksen vuoksi olet hylkiö, jolla ei ole mitään asiaa tanssipaikalle."
HALOO!!!!!!!! KENENKÄÄN EI OLE PAKKO TANSSIA ELLEI HALUA, RIGHT??
Eikö jokaisella ole oikeus itse päättää, kenen kanssa haluaa tanssia. Pitääkö olla perusteltu syy siihen, ettei halua tanssia kenen tahansa kanssa. Useimmiten tanssin määrättyjen henkilöiden kanssa. Mikäli paikalla ei ole riittävästi tanssituttuja pyrin valikoimaan henkilöitä joiden tanssityyli ja olemus miellyttää silmääni (mikä ei ,tehtäköön se selväksi, tarkoita, että etsisin potentiaalista seuralaista. Päin vastoin, tanssin hyvin usein naisten kanssa joiden tiedän olevan varattuja.) Annan kieltämättä pakkeja , jopa melko usein. Useimmiten kun olen tanssimassa varsinaisilla tanssipaikoilla olen jonkun seurassa.Tanssimme kuitenkin muidenkin kanssa, mutta pidämme määrätyt tanssilajit varattuina tóisillemme. Koska en halua tanssia kaikkia mahdollisia tanssilajeja pyrin tanssimaan "vapaaksi jäävät" kappaleet niiden kanssa, joiden kanssa tiedän olevan nautinto tanssia. Siksi en naisten haun aikana seiso hakualueella, vaan syrjemmällä, missä haluamani tanssitettavat useimmiten tietävät minun seisovan.Jos joku tulee hakemaan minua jollekin kappaleelle, jolle tiedän mieleiseni henkilön tulevan hakemaan annan useimmiten pakit. Sekään, että joku seisoo hakualueella ei vie häneltä oikeutta valita tanssitettavaansa tai tanssittajaansa. Minulle tanssi on osaltaan miellyttävää liikuntaa, osaltaan sosiaalista kanssakäymista, parhaimmillaan molempia. Jos minua hakee tanssimaan nainen, jonka kanssa tanssimisen en usko olevan miellyttävää ja johon minulla ei ole mitään mielenkiintoa luoda kontaktia annan pakit. Simple as that! (Mistähän minä arvasin, että joku puuttuu sanoihin "...en usko olevan..."?) Useimmiten naiset, joiden tanssi miellyttää minua erottuvat. Pääsääntöisesti , jos olen antanut pakit jollekin ,jonka tanssiminen ei ole kiinnittänyt positiivisesti huomiotani, olen jälkeenpäin huomannut, että hänen tanssimisensa ei todellakaan ole ollut mieleistäni. On mielestäni käsittämätöntä, miten paljon ihmiset (sekä miehet että naiset) näyttävät ottavan herneitä nokkaansa, jos joku määrätty henkilö ei halua tanssia . Tämä korostuu etenkin tanssiravintoloissa, joissa "torjuttu" saattaa koko illan aina ohi mennessään marista. Useimmiten kuitenkin kaikille löytyy tanssittajia tai tanssitettavia. Miksi siis ottaa herneitä nokkaan jos joku ei halua tanssia? Itse olen ottanut sen asenteen, että jos joku ei halua kanssani tanssia en hae häntä uudelleen.
Jään mielenkiinnolla odottamaan (epäilemättä mielenkiintoisia ja rakentavia)palautteita.
P.S: olenko jossain kohtaa väittänyt olevani huipputanssija?? Voivathan muutkin olla leuhkoja nirppanokkia.