[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Massa(?)kommentointia [Tanssijat] (Elisa 2004-12-08 17:46)

Massa(?)kommentointia

Elisa
2004-12-08 17:46

Anteeksi, en ehtinyt/jaksanut lukea koko säiettä (näin siinä käy, kun panee työasiat tanssi.netin edelle). Mutta Marcosin kommentin luin, ja mieleeni tuli muutama ajatus tämän kohdan johdosta:

"Minulle naisellisuus on toisaalta visuaalinen asia (naiset näyttävät naisilta), mutta vähintään yhtä paljon asenneasia: myönteinen, kiinnostunut, lämmin asenne miehiä kohtaan."

Ajatellaanpa, miten nainen käyttäytyy miestä kohtaan tansseissa.

Tansseissa nainen (etiketin mukaan) aina
- antaa jokaisen asiallisesti käyttäytyvän miehen lähestyä itseään
- tanssii miehen kanssa kaksi kappaletta
- antautuu miehen vientiin (tai yrittää ainakin)
- kiittää miestä

Tansseissa nainen usein
- kiittää miestä ja tarkoittaa sitä
- hymyilee miehelle
- osoittaa arvostavansa miehen yrityksiä
- kunnioittaa miehen taitoja (olivatpa ne millä tasolla tahansa)
- näyttää, että hänellä on hauskaa miehen kanssa

Saako mies naiselta näin hyvää kohtelua millään muulla elämänalueella?

Minusta tuntuu, että se latistuminen ja tasapäistyminen, joka on pantu "liiallisen" tasa-arvoistumisen syyksi, onkin itse asiassa arvostuksen puutetta toista sukupuolta kohtaan. Ja, anteeksi siskot, mutta tähän syyllistyvät nimenomaan naiset.

Tein eräänä päivänä kokeen ja hymyilin kaikille miehille, joita näin kaupungilla. Minulle ei ole koskaan avattu niin monta ovea kuin sinä päivänä!

Se on pienestä kiinni. Kun mies saa hiukankin arvostusta, hän on valmis kuin partiopoika :) miellyttämään naista. Mutta usein me naiset kohtelemme miestä tavalla, jolla emme koskaan kohtelisi esimerkiksi parasta ystävätärtämme.

Arvostelisitko parhaan ystävättäresi kampausta tai asuvalintaa? Paheksuisitko parhaan ystävättäresi rasvapitoista ruokavaliota? Neuvoisitko parasta ystävätärtäsi sisustusasioissa, pyytämättä?

Minä en. Mutta jos kyseessä olisi mies, nuo arvostelut, paheksunnat ja neuvot saattaisivat lipsahtaa suustani täysin huomaamatta.

Joskus minusta tuntuu, että parasta, mitä tanssi on minulle opettanut, on suun kiinni pitäminen. Harjoittelen sitä edelleen. Se on erittäin hyödyllinen taito, jolle on paljon käyttöä ja joka tekee elämästäni huomattavasti hauskempaa ja helpompaa.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]