[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Ämyri [Tanssipaikat] (Lurjus 2004-08-24 10:32)

Nirppanurkka!

Omppunami
2004-08-24 20:31

Niinpä! En malta olla kommentoimatta nirppanurkasta ja pakkiautomaatista käytävää keskustelua! Itse olen tämän kesän syventynyt lavatanssin saloihin vapaasta tahdostani ja nyt kun syksy on tullut, on aika ynnätä kesän fiiliksiä! Toki olen aina tanssinut ja ollut tanssin ystävä, mutta aina ei elämäntilanteisiin ole sopinut olla täyttämässä jotain nirppanurkkaa, pakkiautomaattia, pro-aitiota, karvahattuosastoa, ovensuuryhmää, ym. ym!

Melkein voin pahoin kun nään, että ihminen,joka vapaaehtoisesti on tullut tanssilavan sisäpuolelle ja sitten tylysti heittää pakit, kun häntä haetaan tanssimaan! MIKSI IHMEESSÄ!!! Voihan senkin ajan rösöttää sohvallaan omassa erinomaisuudessaan. Taatusti ei tule häirityksi ja voi tehdä juuri sitä mistä eniten pitää, eli ihailla vain itseään!

Itse edustan omasta mielestäni ihan tavallista suomalaista naista. Olen hyvin iloinen jokaisesta tanssista, jonka miehet ovat tänä kesänä tanssittaneet minua. Yhtä iloinen olen siitä, että on tullut vain kahdet pakit tänä kesänä ja molemmat "Riutalla"! Olen nauttinut tanssimisesta ja siitä, että olen tavannut tosi mukavia ihmisiä eri puolilta Suomea ja on tullut yksi uusi ulottuvuus elämääni. Itse yritän elää niinkuin saarnaan, eli yksiäkään pakkeja ei tule. En todellakaan katso miehestä ikää, kokoa, vaatetusta, tanssitaitoa ym. Ainut joka saa minut antamaan pakit on humalainen örvellys (jota onneksi lavoilla harvoin on). En jaksa pitää sormenpäässä pystyssä ns. keitettyä makaroonia ja kuulla viidettä kertaa miten päin p...ä kaikki on!!

Jokaisella on tietysti itsemääräämisoikeus tanssinko vai en ja kenen kanssa, mutta käsittääkseni valinta on jo tehty, kun on vääntäytnyt johonkin lavalle, ehkä suurinkin odotuksin! Mutta ehkä tanssilavojen kulttuuriin pätee tänään samat lainalaisuudet, jotka ovat vallalla muillakin foorumeilla. Onhan kasvanut lähes uusi sukupolvi, joka vähät välittää hyvistä tavoista ja käytöksestä. Onneksi on myös hyvin paljon ihmisiä, tanssilavoillakin, jotka osaavat todella käyttäytyä upeasti. Huonoilla käytöstavoilla voi pärjäillä täällä meidän kulttuurissamme,(juuri turpeesta noussut kansa!!), mutta maailmalla esim. työ- ja bisnesmaailmassa huonokäytöksisellä henkilöllä ei ole mitään mahdollisuuksia ja tämän voin kertoa omasta kokemuksestani. Ei auta akateemisuus, tohtorinhatut, eikä mikään ulkoinen pröystäily ja snobbailu, jos käytös ja tavat ovat syvältä!

Toivottavasti ensi kesän tansseissa uudet tuulet puhaltavat ja nirppikset ovat a) kasvaneet b)jääneet kotiin c)katsoneet peiliin ja tehneet joitakin johtopäätöksiä! Missään en ole moiseen aiemmin törmännyt ja AINA tanssikultturiin on liittyneet hyvät käytöstavat!

Toivon kaikille oikein aurinkoista ja rentouttavaa syksyä tanssilla tai ilman. Itse vaeltelen parin viikon päästä Lapissa ja lämpimästi muistelen kaikkia ihania tanssittajiani (erityisesti erästä tangoilijaa, jonka viennissä olin lähes sulaa laavaa!!!) samalla kun hörpin kuksasta nokipannukahvia naama vinosti aurinkoon.... ja ilo tuikkii silmistäni, kuten tansseissakin!

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]