[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Raportti Mustikkamaan tansseista (ei ihan pelkkää huuhaata) [Pulina] (Josef 2003-11-12 10:39)

Raportti Mustikkamaan tansseista (ei ihan pelkkää huuhaata)

Josef
2003-11-12 10:39

Viimeinkin Mustikkamaan uusi hieno tanssipaviljonki oli avattu. Talvinen ilta oli jo pimeä, kun ajoin autollani sillan yli Mustikkamaalle. Heti eteeni aukesi suuri parkkipaikka. Ennen kuin ehdin miettiä tarkemmin minne ajaisin, havaitsin vieressäni viittoilevan Humppiksen. Humppiksella oli harja kädessään, sellainen jota Curlingissa käytetään.

Humppis: Näetkös, tuolla on vapaa parkkeeraustasku, sinne vaan perä edellä, teet vain autolla pistokäännöksen taskun edessä, olen harjannut edustan jään liukkaaksi.. Minä. Siis autolla pistokäännös? Ja noin pieneen taskuun? Humppis: Juu, käsijarrulla. Käyhän hevosiltakin hambo, miksei sitten autoilta pisto! Mitäpä sitä vastaanväittämään ja kyllä se auto käsijarrulla helposti kääntyikin ja liukui perä edellä taskuun. Viereinen auto hieman ruttaantui, mutta eipä vienyt enää niin paljon tilaa kuin aiemmin.

Lipunmyyntikojun edessä oli satametrinen jono. Joku Kapteeni ohjasi jonoa: ”Nelijonoon järjesty, pienemmät välit, oikaiskaahan se mutka siellä Korkeasaaren puoleisessa päässä!” Ikuisuudelta tuntuneen jonotuksen jälkeen pääsin lippuluukulle. Lippuluukun päällä oli kyltti, jossa luki: ”Mustikkamaan tanssikeskus / Mustikkamaan Prisma”. Aavistelin jo pahinta. Ja niinhän se oli: lippuja myymässä oli Murphy!

Vaihdoimme hetken kuulumisia (lasten lukumäärä, työkuulumiset, kesälomamuistot ja varsinkin intin loppusotaharjoituksista Rukajärvellä riitti hauskoja muistoja). Vaan asiaan! Minä: Paas tulemaan yks lippu! Murphy: Kertalippu vai kausikortti? Minä: Kertalippu – näin alkuun. Murphy: No, mitäs oheispalveluja haluut siihen lippuun? Minä: ??? Murphy: No vaikka kuinka monta vesilasillista aiot illan aikana juoda. Ne myydään nyt etukäteen – ei meillä ole ylimääräistä henkilökuntaa kaikenmaailman tanssijoita palvelemaan. Vain euron lasi. Minä: Neljä lasillista – onhan se kylmää? Mutta mitä ne muut palvelut ovat? Murphy: Joo, kato, tää on ihan uusi konsepti: Voit nyt ennalta lunastaa koko illan palvelut. Palvelut on lueteltu tuossa kataloogissa (ei, se ei ole puhelinluettelo, vaan palveluhinnasto). Esimerkiksi nämä tanssilisenssit. Mitä tansseja haluat illan aikana tanssia. Vain euro per tanssilaji. Minä: Jos saisi vaikkapa tangoa ja valssia ja jiveä. Murphy: Valitan, jive myytiin juuri loppuun. Tällä lisenssoinnilla varaamme maksukykyisille asiakkaille riittävät tilat tanssiin. Minä: No sitten vielä humppa. Murphy: Kävely-, nilkutus-, manne- hyppy- vai pistohumppa Minä: Jos vaikka tuota hyppyhumppaa. Murphy: Haluatko oman numerotaulun? Siis sellaisen kuin Stockkan kalatiskillä. Siinä lukee Josef ja sitten numero aina vaihtuu. Jos joku erityisesti haluaa tanssia kanssasi, hän voi täältä lunastaa tanssiarpoja, joilla voi voittaa mahdollisuuden saada tanssia kanssasi. Minä: Joo, otan numerotaulun. Ja sellaisia arpoja voisin ostaa, vaikkapa kymmenen Palomita-arpaa. Murphy: Hyvä, tai ei siis vielä laisinkaan hyvä. Haluatko ottaa osaa totoon? Siinä voit vaihtaa arpoja kerrointaulun kulloinkin ilmoittamassa suhteessa muihin arpoihin. Mutta vain, jos olet lunastanut toto-oikeuden .Mitenkäs olisi viikonloppuosake? Siihen kuuluu tanssioikeus yhtenä viikonloppuna, oma parkettiin merkitty tanssineliö ja kahvilan puolella oma aitio ilmaisine vesineen. Tai kiinnostaisiko saatto-optio? Minä: Saatto-optio? Murphy: Niin, sellainen tarvitaan, mikäli haluaa lähteä saatille. Minä: Mutta jos lähden omien eväitteni kanssa, tai siis väitän niitä omiksi eväikseni? Murphy: Ei onnistu, omat eväät leimataan portilla. Minä: Ei kai vain tämän hankkeen rahoittajiin kuulu H… Murphy: Totta kai kuuluu, mutta eipä lausuta turhaan hänen nimeään… Maksoin lippuni (173 Euroa) ja lähdin kohti sisäänkäyntiä. Murphy juoksi perääni kädessään hammasharja. ”Tanssipaviljongin ilmainen tutustumislahja iäkkäille tanssijoille!”

Kiipesin pitkät portaat sisäänmeno-ovelle. Pysähdyin hetkeksi huohottmaan ja avasin oven. Vastaani tulvahti ihana tanssimusiikki, juuri oikealla volyymillä soitettetuna, ja eteeni aukeni huikea tanssisali ja Humppiksen pystyssä oleva käsi. Humppis: Lopettelemme juri tältä illalta, tervetuloa ensi lauantaina uudelleen!

Ensi lauantaina menen Korkeasaareen.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]