Irrin ihmeelliset seikkailut Boogie Woogie -maassa (Irri 2003-09-14 17:51)
Tuli kommenttia tänään Lindy-kurssilla että olen ollut hiljaa, mistä tulikin mieleeni että raportointi on jäänyt vähän vähälle. Kurssilla olen kyllä ollut joka kerta, mutta kommentointi on jäänyt vähälle, ja Pixukaan ei ole sairaslomaltaan ehättänyt.
Siis: perusjuttuja on kerrattu joka kerran. Peruskuvioista tehdään useita versioita, eli esim. swing-out osataan nyt tavallisena, inside-turn versiona ja outside-turn versiona. Pojat alkavat jo osata viedä, ja tekevät välillä omia kuvioitaan jopa tahallaan eikä enää pelkästään vahingossa. Homma muistuttaa jo aika paljon tanssia.
Jonkun verran on käyty lindylle tyypillisiä potkukuvioita, ja se on pitänyt omaa mielenkiintoani selvästi yllä, kädenalikuvioita kun tahtoo olla joka tanssissa. Tänään harjoiteltiin charleston-tyyppisiä jalkojen vemputuksia jota en kuollaksenikaan osaa selittää sanallisesti. Niitä ei vielä yritetty lisätä tanssiin, kunhan käytiin läpi niiden tekniikkaa. Sitä olikin kiva harjoitella sitten niissä väleissä kun joutui odottamaan seuraavaa paria. Tänään harjoiteltiin myös vartalovientiä siten, että ensin naiset veivät miehiä, hauskaa vaihteeksi sekin. Vartalovientiä tarvittiin ziploc-kuvioon, joka sekin alkoi sujua. Cross kicksejä on tehty myös.
Kurssilla on ollut jatkuvasti aika paljon porukkaa, varmaan 40-50 ihmistä. Naisia taisi tänään olla 6 enemmän kuin miehiä, ihan siedettävää siis. Erityisen mukavaa on olllut myös se, että parina kertana mukana on ollut aikaisemmin valmentanut mies tanssimassa seassa, ja hän on antanut naisille neuvoja ja kommentteja siinä normaalin vaihdon lomassa. Oikein hyvä ajatus. Itsekin huomaan välillä että kun saa kurssikaverilta palautetta vaikka liian pitkästä kädestä, helposti tulee sellainen "vie itse paremmin" defenssi. On selvästi helpompi vastaanottaa etenkin kritiikkiä joltain paremmin osaavalta. (Ne samalla kurssilla olevat jotka tätä lukevat: tämä ei tarkoita etteikö minulle edelleen saisi antaa palautetta, enemmänkin ehkä puolustelen sitä miksi itse usein en sitä anna.)
Muita kuulumisia: tietokoneestani särkyi emolevy, piti virittää vanha hidas kannettava tilalle. Onni onnettomuudessa, särkyminen tapahtui neljä päivää enne takuuajan loppumista eikä kaksi päivää sen jälkeen niin kuin yleensä käy.