[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Lista: Mikä mieluisin/epämieluisin tanssi? (3 vastausta) (Dark Dante 2003-09-23 9:00)

Mikä mieluisin/epämieluisin tanssi?

Matti
2003-09-24 2:06

Minulla ei ole mieluisinta tanssia, kuten minulla ei ole mieliruokaa eikä mieliväriä. Olen nimittäin varma, että kyllästyisin mihin tahansa tanssiin, ruokaan tai väriin, jos sitä olisi liikaa. Tanssi on mieluisinta silloin, kun tulee monia eri tanssilajeja tasapuolisesti.

Toki on niin, että tietyt tanssilajit saavat minut kahviossa jättämän puolillaan olevan kahvikupin pöytään ja toiset saavat salin puolella harkitsemaan, olisiko nyt sopiva aika käydä kahvilla. Edelliset tanssilajit ovat esiintyjien ojelmistossa aliedustettuja ja jälkimmäiset yliedustettuja.

Kun monet ovat ilmoittaneet valssin epämieluisaksi, minun pitänee taas ryhtyä sitä puolustamaan. Tarkoitan wienervalssia, joka minusta on velssin hienostunein muoto mutta pahoin aliedustettu lavaohjelmistossa. Temposkaalan toisessa ääripäässä hidas englantilainen valssi on täysin erilainen tanssi mutta omassa lajissaan niinikään huippuunsa kehittynyt. Valitettavasti näiden välimaastoon sijoittuvat valssikappaleet (joita on paljon) eivät tanssillisesti toimi sen paremmin wienervalssina kuin englantilaisena valssinakaan, eikä niille ole lavoilla kehittynyt omaperäistä, musiikin luonteeseen paremmin sopivaa tanssitapaakaan. Ehkä edelläkerrotut kielteiset kommentit valssista koskevat juuri tätä välimuotovalssia.

Wienervalssin lisäksi pidän aliedustettuina tanssilajeina ainakin polkkaa, masurkkaa, rumbaa, cha cha chata ja hamboa. Tanssilajeja, joita minun puolestani voisi vähentää, ovat iskelmä, hidas, hitaampi, rauhallisempi, nopeampi, reippaampi, vauhdikkaampi ja meidän uudelta levyltä.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse] [Poista]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]