[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Ensimmäistäkertaa hakuriviin (Anni N 2003-08-28 17:15)

Ensimmäistäkertaa hakuriviin

Anni N
2003-08-28 17:15

Ajattelin kysellä täällä, että miten uskaltautua ensimmäistäkertaa hakuriviin? Askeleet ovat jotenkuten halussa mutta pelkään sitä, että jospa eteeni tuleekin sellainen mies jonka perässä en vain yksinkertaisesti mene. Mitä mieltä ensinnäkin te miehet olette siitä, että haette jotakuta mutta hän ei osaakkaan tanssia hirvittävän hyvin? Pitääkö vain mennä ja sanoa hakevalle, etten ole hyvä tanssija mutta tulen mielelläni tai jotain.

Neuvoja pyydän!

Sammakkoprinssi 2003-08-28 17:29 =>

Rohkeasti mukaan vain, Anni N! Miehen vientitaitojahan siinä vain punnitaan, eikö totta, ja ainakin Sammakkoprinssit suhtautuvat ihan ystävällisen positiivisen prinssillisesti hieman vähemmän tanssikokeneisiin daameihin. Ja sitä paitsi – yleensä daamin ns. osaamattomuus osoittautu ihan turhaksi luuloksi. Minulla on pinssi paidankauluksessa, kiskaisehan paidasta tanssilattialle, kun tavataan. =)

Oodi 2003-08-28 20:15 =>

Älä pelkää. Itsekin panttasin kauan riviin menoani, ihan turhaan. Yhden miehen kanssa ei millään meinannut lähteä sujumaan ja ajattelin, ettei hän hae varmaan koskaan enää, mutta kuinka ollakaan, hän on nykyisin yksi minua eniten tanssittavista!

Tilannetta helpottaa, jos sanot, että et ole vielä kovin paljoa tanssinut, silloin mieskin osaa olla ehkä vähän varovaisempi kovin erikoisten kuvioiden suhteen.

Toisaalta voit odottaa naistenhaun ja hakea sellaisia miehiä, joiden olet katsonut tanssivan "helponnäköisesti". Ja erikoisesti tanssivat miehet ovat harvassa, ja heidänkin menonsa usein näyttää pahemmalta kuin on.

Kun menet riviin, voit tehdä sen pikkuhiljaa. Olet ensiksi haettaavana mielestäsi helpoimmalle tanssilajille ja sitten laajennat pikku hiljaa valikoimaa, kun olet huomannut, että kaikki sujuu ihan hyvin.

Mukavia tanssi-iltoja toivottelen!

Pia M 2003-08-29 8:43 =>

Hei!

Alussa ihan varmasti tulee kohdalle miehiä joiden mukana et pysy. Mutta tulee myös paljon niitä joiden mukana pysyt!

Omalla kohdallani muistan tuskallisen hyvin alkuajat... aina välillä hävetti niin hirveästi kun joku tanssi oli mennyt aivan penkin alle, mutta kuitenkin ilmeisesti myönteisiä kokemuksia tuli aina sen verran enemmän että sitä lähti jatkuvasti uudelleen nöyryyttämään itseään :-)

Äh, olipa kannustavaa :-) itse asiassa halusin sanoa, että kaikki ei ihan varmasti mene nappiin alussa, mutta ihan varmasti saat enemmän plus- kuin miinusmerkkisiä kokemuksia. Riviin vain! Hyvä neuvo oli se, että alussa vain helpoille tansseille kuten hitaan foksit ja tavalllinen valssi jne.

Mieluummin tanssimaan kuin lenkille 2003-08-29 9:11 =>

Voi olla hyvä sanoa aluksi, ettet ole tanssinut kovin paljon, ettei viejä lähde heti ihan ihmeellisiä yrittämään. Tosin kokeneempi tunnustelee aluksi ja sovittaa viennin partnerin mukaan. Nämä tuskin muodostavat ongelmaa.

Jos osaat tanssia rytmissä nelijakoisten (tango, fox, slovarit) perusaskeleen: hidas, hidas, nopea, nopea, viennin mukaan ja rytmissä, pärjäät kokolailla puolessa soitettavasta musiikista.

Kaikki viejät eivät valitettavasti tätä osaa. Jos siis joskus tuntuu, että tanssi ei suju, älä hae aina vikaa itsestäsi. Usein näkee sellaista vientiä, ettei voi ajatella kuin "voi naisparka".

Ps. Jos tulet tänään Paville, jossa soittaa T Kansa orkestereineen ja tuntuu siltä, ettei tanssi suju, älä välitä. Samalta tuntuu minusta ja monesta muustakin.

Humphrey 2003-08-29 9:55 =>

Ei mua haittaa jos tyttö ei osaa hyvin tanssia - enemmän se on siitä kiinni millä asenteella tyttö on liikenteessä. Sen sijaan, että sanoisit että "en ole hyvä tanssija", niin ehkä positiivisemman kuvan annat jos kerrot jotain tyyliin "mä vasta opettelen tanssimaan" tms.

Rohkeesti vaan mukaan, kaikki kämmeltää alussa (ja myöhemminkin...). Viejiäkin on joka lähtöön.

Kommentit: [Päivi]

Krakataskussa 2003-08-29 11:37 =>

Kysymys Annille:

Jos tanssipaikassa olisi vuorohaku ( joka toinen tunti miesten ja joka toinen tunti naistenhaku ) niin olisiko helpompaa voittaa ensimmäinen riviin astumiskynnys ?

Kommentit: [Anni N] [Elämänlanka]

Candice 2003-08-29 12:53 =>

Sitä omien taitojen vähättelyä esiintyy myös myöhemmässä vaiheessa joten se on ihan normaalia. Itse olen tanssinut jo sen 10v ja silti jos mua hakee joku "huippuhyvä",niin totean usein hieman naureskellen et "katsotaan tuunko sun perässä ollenkaan"...;) Harvoin käy niin etten tule...:) Toisaalta se on hyvä jotenkin ilmaista hakijalle ettet ole kovin kokenut tanssija,niin hän osaa aloittaa hieman helpommista kuvioista..:) Ja jos mietit kuumeisesti koko tanssin ajan askelia,niin se on aivan varma ettet perässä pysy koska tuskin monikaan tanssii samalla lailla kun jossain kurssilla on opetettu..:) Itse en ole mitään kursseja käynyt,olen oppinut tanssimaan tanssimalla eli sinne vaan sekaan,kyllä se siitä...;)

Kommentit: [Manjaana]

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]