[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Teini tansseissa (Kapteeni 2003-07-24 22:37)

Teini tansseissa

Kapteeni
2003-07-24 22:37

Nyt se on sitten koettu. Oma poikani, kohta 16 vee, kävi saman ikäisen tytön kanssa ihan oikeissa lavatansseissa. Pientä tanssinharrastusta on takana joten ihan pystymetsästä ei tultu...

Tämä tapahtui keskiviikkona Pavilla. Minua ei tietenkään päästetty todistamaan tapahtunutta vaan karkoitettiin mahdollisimman kauas, mikä tarkoitti Riutanharjua. Sain sentään kunnian viedä ja hakea pariskunnan.

Mennessä kerroin elämän tosiseikoista, miten tansseissa käyttäydytään ja erityisesti Tanssietiketistä. Teinejä tuntui koko keikka naurattavan joten varoituksia ei paljon otettu kuuleviin korviin. Näinhän se käy elämässä että hyvät neuvot jää huomioimatta.

Sitten puolen yön aikoihin hain ensikertalaiset. Tyttö oli aika hiljaa, sanoi että oli kiva olla paikassa jossa kaikki on selvin päin. Ja kiitti limanuljaska-ohjeestani, oli kuulemma kieltäytynyt kaikkien vanhusten hausta. Vanhusten raja oli 25 vuotta...

Kun tanssitettava oli asianmukaisesti saatettu kotiin ja iskä kunnian miehenä katsellut muualle saattelun viime hetkillä, oli aika tentata kundi:

Minä: No, miltäs se vaikutti.

Poika: Mmmhh.

Minä: Miltäs se vaikutti?

Poika: Mmmhh. Pulliaisen kitara oli hieno. Ja niillä oli jotain antiikkilaitteita pa:na jotka oli tosi siistejä.

Minä: Mites se tanssiminen?

Poika: Ihme puuhaa. Aika vähän tuli rokkia. Kaikkein hassuimman näköistä oli joku kansantanssi jossa ojenneltiin jalkaa.

Minä: Aha. Se oli varmaan masurkkaa. Mites Agents.

Poika: No ne soitti ihan tanssittavaa musiikkia. Kääriäinen ja Pulliainen on kyllä aika säälittävän keski-ikäisiä. Ne on vielä lihavampia kuin sä.

Minä: Krhöm. Aiotko mennä uudelleen?

Poika: Varmaan sitten kun oon täyttänyt 20. Siellä oli tosi hyvän näköisiä sen ikäisiä naisia.

Eli minulla on vielä noin viisi vuotta aikaa käydä tansseissa ennen kuin meikäläinen siirretään historia-osastolle suvun nuorempien kykyjen edestä... aion käyttää tuon ajan tehokkaasti hyväksi!

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]