Lippujen ja veden hinnoittelusta!!! (Marlen 2003-07-07 20:50)
Onneksi on vielä melko kohtuuhintaisia tanssitilaisuuksia. Viikon sisällä tuli käytyä 3 paikassa: keskiv. Riutta 10 euroa, perj. Kapakanmäki 12 euroa, sunn. Kolmilammi 11 euroa. Riutta oli paras, etenkin siksi, että oli tilaa (oli muutenkin kivaa). Luulen, että jatkossa tulen suosimaan keskelle viikkoa sijoittuvia tansseja hinta- ja tilasyistä.
Älytöntä nostaa lipun hintaa 14-15 euron tasolle. Ja sitten ehkä "tuhlataan" nuo rahat kahteen kalliiseen orkesteriin samalle illalle ja saadaan aikaan vain tungos, jossa ei voi tanssia. Itse asiassa yhdistelmä kunnon tanssimusiikkia soittava orkesteri ja levyt on oikein hyvä, ei mitään valittamista, jos sillä saadaan lippujen hintoja pidettyä kurissa.
Itselleni tärkeintä on, minkälaista porukkaa tansseihin tulee sekä onko musiikki tanssittavaa, kaikki muu on kokolailla toissijaista. Tulisin mielelläni vaikka tansseihin, joissa soittaa puolet ajasta (tai vähemmänkin) jokin melko nimetön bändi ja toinen puoli iltaa olisi hyvin valittuja levyjä (tai jopa kokonaan levytanssit). Jos lipun hinta olisi 5-6 euroa, kyllä mulle kelpaisi, jos vaan porukkaa tulisi. Uskaltaisiko joku etelän isoista lavoista kokeilla?
En ymmärrä, miksi maksamme itsemme kipeiksi huippuartisteista. Riittävän hyviä, vähemmän tunnettuja orkestereita on. Ja lisää varmasti kasvaisi, jos tilaisuuksia annettaisiin ja jos saisivat tanssijoilta palautetta, jos esim. jokin tanssilaji ei ole kohdallaan (liian nopeaa/hidasta/rytmitöntä jne). Olisiko ideaa?