Esakallio (Habanera 2003-06-23 11:50)
Minusta taas tuntuisi, että on helpompaa ylläpitää sitä kiinnostusta joka pikkuihmisillä on musiikin tahdissa heilumista kohtaan, kuin yrittää herättää sitä uudestaan sitten kymmenvuotiaana tai isompana.
Oma tyttäreni täyttää juuri neljä. Olen ottanut hänet mukaan katsomaan salsan vapaaharjoituksia ja lavatanssikilpailuja ja -treenejä, ja näissä tanssinut hänen kanssaan jossain laitamilla tai ihan lattiallakin silloin kun se on tyhjä. Esim. lavatanssikisoissa on paljon nähtävää lapsillekin, voisi veikata että pojatkin saattaisivat vaikuttua jive-suorituksista. Kilpailuerien välissä soi yleensä lämmittelymusiikki jolloin voi vähän tanssahdella.
Olen myös tanssinut sylitansseja, esim. tangoa ja valssia siten että tyttäreni on sylissäni ja meitä molempia vie tuttu mies. Oli hauskaa kaikista osapuolista.
Lavalle en tytärtäni vielä veisi muuta kuin kahviosta katsomaan ja siellä ehkä jossain nurkassa jammaamaan. Meluakin tahtoo usein olla liikaa silloin kun soitetaan elävää musiikkia. Onneksi tanssia voi nähdä ja kokeilla monissa muissakin paikoissa kuin lavoilla.
Minun tyttärestäni tulee isona "hyppytanssija"! (tosin myös leipuri, hoitaja ja lumihiutaleen tekijä...)