[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Jälleen kerran äänenvoimakuuden säädöistä lavatansseissa. [Esiintyjät] (Ami 2008-09-29 13:12)

Mielipiteeni äänenvoimakkuuksista ja kuulovauriomahdollisuuksista

Pia M
2008-09-29 14:04

Pia mainitsi aikaisemmin, ettei hän usko kenenkään saaneen kuulovauriota näissä lavatansseissa.

Ei pidä paikkaansa.

Sanoin viestissä http://www.tanssi.net/keskustelu/s/208/213657.html#t, että "en oikeasti jaksa uskoa että todellista kuulovauriota olisi kellekään syntynyt, uskon sen olevan liioittelua." Kohdistin tuon kommentin kuitenkin nimenomaan Humun kirjoitukseen ja nimenomaan Resiinan soitantaan, en yleisesti kaikkiin lavatansseihin ja kaikkiin orkestereihin liittyväksi, enkä ainakaan PNP:n ja Helmenkalastajien Ruusulinnan tansseihin, joissa en edes ollut.

Lisäksi samassa kirjoituksessa kirjoitin, että olen kyllä semmoisissakin tansseissa ollut, joissa orkesterin vola on häirinnyt, ja totesin vielä, että "Ikävää, jos olen siinä [kuulovaurioasia] väärässä."

Vaikka hra Humppis toisaalla tituleerasikin minua paljon äänessä olevaksi ja laajalti asiantutemustaan osoittaneeksi kirjoittajaksi, niin en silti pidä siitä että erittäin kapeasti kohdennettua mielipidettäni nostetaan irti asiayhteydestään ja oikein nimeltä mainiten käytetään yleisenä käsityksenäni jostakin tietystä asiasta. Se on mielipiteeni vääristelyä, mikä harmittaa.

Lyhyesti: uskon, että lavatansseissa voi saada kuulovaurion, ja olen itsekin ollut sellaisissa tansseissa joissa äänenvoimakkuus on ollut häiritsevän kova.

Tulikohan tämä nyt selväksi?

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa palstalla] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]