[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Mutkan kautta Hietasaareen [Tanssipaikat] (Hikviiva 2008-09-21 11:40)

Mutkan kautta Hietasaareen

Hikviiva
2008-09-21 11:40

Ilta alkoi kaupungissa uuden iskelmä-baarin avajaisissa, johon olin sattumoisin voittanut liput. Siellä sitä pönötettiin kuoharilasi kädessä kuuntelemassa huonoa suomalaista iskelmämusiikkia liian kovalla. Yllätysesiintyjinä olivat Kristian Meurman, joka vetäisi yhden kappaleen kitaran kans ja Marko Lämsä joka lauloi karaoketaustoihi yhden oman biisinsä, My Wayn ja Hound Dogin. Kyllä tangokuninkaan erottaa normaalista karaokejoikaajasta! :) Yläkerran baarissa olisi ollut sitten Charles Blogman, mutta ei huvittanut jäädä sinne. Tie kävi hietasaarta kohti.

Matin tai Tepon sairastuessa flunssaan, paikkaamaan oli saatu viime vuoden Tangokuningatar Jenna ja hänen orkesterinsa Select. Minulle tämä oli mieluisampi kuin kaksi turkulaista setää...

Väkeä oli paikalla vähän, mutta tanssittajat olivat kyllä ainakin omalla kohdalla todella hyviä! Naistenhaullakin sain kiinni pari 'uutta' miestä, joista toinen hakikin minua sitten loppuillalla jopa kaksi kertaa, siitäkös tuli hyvä mieli! Jennan laulamat kaksi hidasta valssia olivat oikein kauniita, mutta erittäin vaikeita rytmillisesti. Boleroina hän esitteli kaksi kaunista kappaletta, jonka ensimmäisen hän lauloi espanjaksi, eli Besame Mucho ja sitten toisen ihan suomeksi joka oli oikein kivasti sovitettu Sydämesi tyhjä huone. Jenkat oli sopivan hitaat, ei tullut kauhea hiki, samoin kuin humpat. Yhdet chacha:t muistan hänen myös tulkinneen. Viimeinen kappale Vilukissa oli aika hieno, jotenkin tytön ääni passasi oikein hyvin siihen. Sen verran karahti Jennan puheet korvaan, että huomasin hänen käyttäneen monesta kappaleesta nimitystä 'iskelmä', eikä määritellyt että esim. foxi tms.

Oli siitä 'erikoinen' ilta minulle, että tanssittajat oli suurin osa minua ennen hakemattomia ja tuli uusia kuvioitakin jonkun verran tanssittua. Pisteitä 8+.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse] [Poista]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]