[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Kahdet hyvät tanssit viikonloppuna [Tanssipaikat] (Aito 2008-09-08 11:17)

Kahdet hyvät tanssit viikonloppuna

Aito
2008-09-08 11:17

Viikonloppuna oli niin paljon kaikkea muuta mietittävää, etten ehtinyt tanssipaikkarapsojakaan kirjoitella. Jospa nyt olis hetki aikaa syventyä muistelemaan millaiset tanssi-illat meillä viime viikonloppuna olikaan.

Tarkoitus oli, että menisimme Savolaisen kanssa yhdessä nupustelutansseihin Ämyrille lauantaina ja sitä oli hehkutettu vaik miten ja paljon. No torstai-iltana Savolainen alkoi tuntea flunssan oireita mitä suurimmassa määrin ja olin jo täysin varma että koko viikonlopun tanssit on unohdettava, ainakin yhdessä. Perjantaina kuitenkin SP:n olo oli huomattavasti parempi (kiitos minun loihtimien troppien) ja niinpä piristävien illansuu-unien jälkeen lähdettiin Tuuloksen Kapakanmäelle. Savolainen on käynyt vain kerran tänä kautena ko paikassa, minä en ollut käynyt vielä kertaakaan. Aivan ihmeellistä sinänsä, kun ennen tuo Kapis oli mun kotilava, oon kerran menny sinne polkupyörälläkin.... Torstain Ystävätreffitkin oli menneet metsään toisen sairastuttua, joten olin lohduksi käynyt yksin shoppailemas vähän uusia vaatteita. Niinpä puin päälleni mustanpuhuvan asun, "uudet" hiukseni laitoin sivuponnarille ja työnsin ruusunkin vielä hiuksiini ja niin oli "uusi" Aito valmis lähtemään katsomaan mitä annettavaa Kapiksella minulle ja meille olisi. Uudesta lookista kuulin sekä perjantaina että lauantaina aika paljon. Onneksi kukaan ei sentään sanonut että olen mennyt pilaamaan hiukseni tai itseni, vaan pääasiassa se oli hämmästelyä ettei mua kuulemma meinaa tuntea ;) Lauantainakin yksi naispuolinen tuttava oli ihmetellyt että miten se Savolainen nyt noin paljon tanssii tuollaisen mustatukkaisen saparopään kanssa, ennenkuin tajusi että sehän olen minä ;)

No mutta siis nyt vielä perjantain tansseihin. Esiintyjinä tuttuakin tutummat PNP sekä toisena esiintyjänä Tomi Markkola. Paikalla oltiin het ekojen valssien jälkeen. Minä en päässyt kunnolla vessasta ulos, kun oli yksi Neito jo halaamassa minua ja siihen tuli sitten yksi herrasmieskin ja vei minut siitä samantien humpalle. Savolainen ihmetteli vaan että mihin se vaimo oikein katosi, että jäikö se vessaan jumiin ennenkuin tajus katsoa lattialle, siellä se jo mennä viiletti. Savolainenkaan ei ehkä osannut katsoa oikean väristä naista tai sitten hän oikeesti luuli mun olevan niin tumpelo vessassa kävijä että vedän itseni pöntöstä alas tai jään jotenkin jumiin. No siis siitä lähti ilta mukavasti käyntiin ja yhdeksään mennessä oli tullut jokseenkin sen verran väkeä kuin koko iltana oli. Minun mielestäni aika vähän, mutta olin onnellinen että oli kerrankin niin ettei naisia ollut kahdeksaa riviä ja naistenhaullakaan ei tarvinnut jonotusnumeroa ottaa. Tosin mua haki illan aikana niin monta eri miestä, etten millään ehtinyt naistenhauilla hakemaan heitä kaikkia, ketä olisin tahtonut. Ihan harmitti. Mutta aina ei voi voittaa. Mua haettiin tosi hyvin. Erään nainen oli sanonut Savolaiselle että kylläpä tuolla sinun vaimollasi onkin tänään vientiä. Savolaista oli naurattanut ja oli kyllä huomannut sen itsekin. Minä nautin koko rahan edestä, voi että olin onnellinen kun sain mennä taitavien miesten käsivarsilla mita ihanimpia versioita. Ja sain myös onnistumisen elämyksiä kun osasin tehdä jotain mitä muut eivät osanneet ;)

Varsinaisen naistentunnin aluksi myöhästyin hakemasta Savolaista ja niinpä päätin lähteä syömään ja juomaan. Mutta ulkona törmäsinkin ihanaan Ihmiseen ja jäin tapani mukaan suustani kiinni. Puhuttiin asioista joita ei tanssilattialla oikein voi puhua kun siellä tarvii aina huutaa. Ennenkuin huomasinkaan olin puhunut asioistani aika paljon ja se kostautui sitten illalla kotimatkalla: aloin miettiä asioita oikein todella :( No siitä sitten jatkettiin sen jutustelun jälkeen humppamusiikilla ja niin jäi minulta syömättä, nälkä kurni niin että sen kuuli varmasti muutkin. Ainakin Savolainen koska hän ehdotti naistentunnin jälkeen että mentäis syömään. Ihanaa. Ensin taivaalliset tanssit, sitten vielä vatsantäytteeksi jotain ja taas takaisin tanssitaivaaseen.

Tomi Markkolan musiikista voisin sanoa, että oon vähän pettynyt siihen miten vähän hänen settinsä uudistuu vuosittain. Mies osaa laulaa, on tosi hyvännäköinen ja iloinen, mutta miksi ihmeessä pitää vuodesta toiseen laulaa niitä samoja lauluja. Ja sitten miksi tulee niin paljon sitä nopeaa musiikkia. En käsitä. Minä joka olen vannoutunut slovarien ja hitaiden ystävä, kuuntelisin ja tanssisin vaikka viikon putkeen pelkkiä hitaita - varsinkin niitä korvasuussakipaleita ;) PNP hoiteli hommansa kunnialla, sain taas ihanat halitkin kahvion puolella kahdelta soittajalta. Mitä voisi enempää illalta vaatia? Ei mitään. Savolaisen kuntokin kesti tosi hyvin ja hänkin tanssi paljon aikomaansa enemmän. Hyvä ilta siis - aivan loistava oikeastaan.

No sitten koitti lauantaipäivä ja siitä ei sen enempää - ei ole julkaisukelpoista tekstiä. Ämyri voitiin unohtaa kun keli oli huono ja sitäpaitsi olisi ollut kurja lähteä ajamaan pitkä matka kotiin jos Savolainen olisi tullut enemmän sairaaksi, niinpä päätettiin lähteä Finkkuloimaan Mäntsälään, vaikka mä en noista Finkkutansseista niin kovin välitäkään. Siellä kun on yleensä yhtä miestä kohden 4 naista. Otin asenteen, että kaikki haut on plussaa ja jos ei haeta, keskityn siiderin juontiin ;D Kaksi sidukkaa sainkin illan aikana juotua eikä kysytty edes papereita vaikka lookini olikin ehkä enemmän viisitoista vuotiaan kuin oman ikäiseni (keski-ikäisen) naisen. Oikein mukavia hetkiä tuli vietettyä niin naistenrivissä, kahviossa kuin tanssilattiallakin. Savolainen tanssitti mua ihanan paljon. Olin todella onnellinen siitä, niinkuin aina. Lopussa seisoi taas kiitoskin kun jaksettiin odottaa melkein yhteen asti, niin tulihan se Kissanainen sieltä. Viikkoa aiemminhan SP oli yksin finkkutansseissa ja oli selvästi siellä reenannu tuota biisiä - meinasin pyörtyä kun olin niin taivaassa kun hän kiemurteli ja kaarteli ja venkoili ja fiilisteli kanssani. Olin koko kappaleen ajan silmät ummessa ja en meinannut osata avata niitä lainkaan. Ihmeellinen vaikutus kappaleilla jotka tanssii sen tärkeimmän ihmisen kanssa!!!! Menee niin nirvanaan ettei meinaa toipua ;)

Naistenhaulla seisoskelin parit biisit terassin ovella ja katselin kun ihmiset tanssi. Jotenkin vaan tuli fiilis että nyt on parempi hiukan hiljentää tahtia ja nauttia vain visuaalisesti siitä miten toiset tanssii. Sitten kun siitä sain itsestäni sen verran irti että lähdin hakemaan yhtä tuttua miestä, sainkin tanssin lisäksi 4 kappaleen verran erittäin hyvää keskusteluterapiaa. Kaunis kiitos. Se auttoi mua taas paljon. Ihanaa kun on ymmärtäväisiä ihmisiä olemassa. Sen jälkeen suikkasinkin Savolaista hakemaan, oikein juoksujalkaa ja loppuilta nupusteltiinkin sitten yhdessä.

Teuvo Oinaasta tykkään siitä syystä, että hänen esittämä musiikki on monipuolista eikä liian monimutkaista tai vaikeaa. Finkut nyt on Finkut vaikka voissa paistais, joitain kipaleita hekin voisi jättää jo muistojen kansioihin, niitä on kuultu jo miljoona vuotta ;) Finkkutansseiksi nuo lauantain tanssit oli aivan mahtavan superhyvät, miksei muiksikin tansseiksi. Kaunis kiitos kaikille hakijoille ja teille joita itse hain. Ja kaikille muillekin keiden kanssa jutuissa olin. Ilta oli ihanan lupsakka ja rento. Toivottavasti muillakin.

Oikein hyvä tanssillinen viikonloppu siis. Kannatti lähteä hiukan flunssaisen Savolaisen kanssa liikkeelle, sain monta hyvää hetkeä taas muistojen arkkuun.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse] [Poista]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]