Kermojen kermaan heitettiin sokeria ja hiivaa, ja se paisuuuuu... [Tanssijat] (Stefanus 2008-08-28 10:40)
Saaton keskeytys on valitettavasti asia, johon itsekin syyllistyn. Joskus oma-aloitteisesti, joskus neito pyytää itse. On jotenkin turhauttavaa ja hämmentävää saattaa neito naismassan läpi sinne takaosaan (viralliselle hakualueelle). Ihmettelen vaan, miksi se massa alunperin siihen keskelle lattiaa kehittyy.
Tähän sanoisin, että on tilanteita jolloin minua naisena jurppii se että kavaljeeri ehdottomasti haluaa saattaa minut kaiken vellovan hakija-haettava-palauttaja-palautettava -massan läpi juuri siihen Oikeaan Paikkaan.
Kun on (ei niin harvoinkaan) käynyt niin, että jos ollaan tulossa jostakin lavan toiselta puolelta, eli biisi on loppunut kun ollaan oltu juuri vastakkaisessa päässä lattiaa kuin hakurivi, niin pääsen ruuhkan läpi tyrkkyyn vasta kun seuraava kappale on soinut jo hyvän aikaa ja kolme-neljäkin ensimmäistä hakuaaltoa on ohi. Puhun siis nyt ihan normi miestenhausta.
Ei sen puoleen, viidennessä aallossa ja senkin jälkeen on paljon minua miellyttäviä hakijoita, siitä en valita. Mutta eikö palautustilanteessa mieskin voisi käyttää kevyttä harkintaa: jos naisen saattaminen samaan kohtaan kuin mistä hänet on haettukin, vaikuttaa kestävän merkittävästi kauemmin kuin tavallisesti, niin eikö olisi ihan korrektia kauniisti kysäistä että voidaanko erota tässä kun on kovin ruuhkaista. Yksin kun sitä pääsee paljon näppärämmin puikkelehtimaan ruuhkan läpi "omalle paikalleen", tai valitsemaan ihan jonkun muun paikan rivissä jos tahtoo.
Monesti ruuhkassa muutenkin se miehen "saattaminen" tarkoittaa lähinnä kädessä kiinni roikkumista samalla, kun muut puskevat kylkiin edessä ja takana...
Väljissä oloissa toki arvostan sitä riviin saattamista, silloin kun kaikki sujuu juohevasti.
Naisten tunnilla teen joskus sitä, että kysäisen melko keskellä lattiaa saattavalta mieheltä, että voidaanko erota tässä. Ja juu, rynnätäkseni seuraavan haettavan perään. Puhtaasti itsekkäistä syistä, tunnustan. Jos esmes bändi kuuluttaa soittavansa hitaat valssit, ja nenäni ohi vastakkaiseen suuntaan purjehtii vielä pariton hitaan-valssin-unelmakumppanini, niin en naistentunnilla jätä tilaisuutta käyttämättä. Mikäli tästä on joku saattajani (tietämättäni) vetänyt herneen nenään niin se on ikävää... eihän se mikään henkilökohtainen negatiivinen kannanotto hänen jo tanssittuun tanssiinsa ole, tai ainakaan minulla ei ole.
Ja sitäpaitsi, saattaahan se olla että olen hakenut häntäkin samalla lailla - kysäissyt edelliseltä saattajalta että voidaanko erota tässä, ja kipaissut tämän tanssittajan perään. Taitaa olla sillä tavalla, että miehiä häiritsee vain se, että daami katkaisee saaton kesken seuraavan tanssittajan takia, mutta jos daami on katkaissut edellisen saaton kesken päästäkseen hänen kanssaan tanssimaan niin silloin ei kuulu valituksia naisten huonoista hakutavoista :-)
Huomaatteko te miehet edes, että onko naistenhaulla teitä hakeva daami tullut rivistä "omalta paikaltaan", vai kesken saattomatkan suoraan toisen miehen käsikynkästä...?