Metsälinna, lämmöllä.... [Tanssipaikat] (Vade 2008-09-01 10:32)
Kesä on sitten virallisesti ohi. Sen todisti lämpömittari paluumatkalla Metsälinnasta, joka näytti +1 astetta. Mutta tuo mittarilukema vain korosti sitä kontrastia, joka oli illan aikana lämpönä sisälläni
Kesäinen vierailuni Metsälinnassa oli myös täydellinen vastakohta eiliseen silloin helteen merkeissä. Helle tai lähes pakkanen - sama lämmin vastaanotto kuitenkin. Ei tuota koe läheskään kaikilla vierailla lavoilla. Yritin jopa mielessäni eritellä, että mikä sen tekee, että joillakin lavoilla on se tietty tunnelma? Oliko eilen tunnelman tekijänä Metsäketo-yhtye, ihmiset, vielä kerran kesässä hauskaa tansseissa asenne vai mikä? Valitettavaa oli tietysti se, että naisia oli taas enemmän kuin miehiä ja heillä ei todellakaan ollut lämmin ainakaan alkuillasta. Joku järjestäjä vielä aukaisi kaikki ovet, jotta varmasti tanssiin pääsemättömillä naisilla on kylmä seisoskella.
Ilta alkoi varovaisesti katselemalla ja seuraillessa. Mutta toisin kuin kesävierailulla jolloin ilta ei oikein käynnistynyt missään vaiheessa, niin nyt kylmä pakotti tekemään hakuja reippaammin. Eväskin halusi naistenriviin, joten helppous meni siinä :). Ja kyllä kannatti kunnon alkuun kun olin päässyt niin aina vaan parempaa tiedossa. Kun kerta nyt olin vieraassa paikassa, niin sitten myös hain pääasiassa täysin vieraita. Tosin paikalla ei ollutkaan minulle kuin muutama tanssituttu ja joitain etelän lavoilla nähtyjä tanssijoita. Helppo hakea tanssiin kuin tanssiin, kun Metsäketo takaa hyvän tanssimusiikin ja paikalla oli Metsäkedon myötä tanssista ja musiikista nautiskelijoita.
Ei ollut tanssitettavaa, jonka kanssa ei olisi ollut jokin juttu, josta tanssiessa olisin lämmöllä nauttinut. Oli hitaat tai nopeat, jotkut jopa riehakkaat, tangot tai sambat - sama tunne. En itse yleensä yksilöi, mutta pakko mainita, että joukossa oli yksi nainen, joka eläytyi musiikkiin suorastaan ui musiikissa tanssiessaan. Cha cha ei vielä kaikkea kertonut, mutta nopea fusku (vau!) ja rumba sylitanssina ja rumbana (oli pitelemistä). Onneksi näitä sattuu ja osittaa tanssista vain sen, että se voi olla aina tanssillisia yllätyksiä täynnä.
Kesävierailut ovat sitten ohi. Kesän aikana oli monia kokemuksia tanssin syleilyssä ja eilinen tanssi-ilta varmaan nousee jo kontrastien takia aivan kesän kärkilistoille. Ulkona viileää, lämpö sisälläni