[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Unelmavävyt [Musiikki] (Päivi 2008-07-28 0:53)

Unelmavävyt

Päivi
2008-07-28 0:53

Harvoin tulee enää tanssipaikkaraportteja kirjoiteltua ja vielä harvemmin orkesteriarvosteluja, mutta nyt on kyllä pakko avata sanainen arkku.

Keskeytettiin "mummolaretki" kesken viikonlopun ja ajeltiin lauantaina sadan kilometrin päähän Tähtirantaan Unelmavävyjen keikalle, kun omat muistikuvani Unelmavävyistä oli jäänyt alitajuntaan plusmerkkisenä vävyjen ja Varjokuvan Syvälahden keikalta.

Olimme salissa koko ajan n. välillä 21:30-1:15. Odotimme mielenkiintoista ja monipuolista musiikkia. ...koko illan!!! Tässä muistikuvani orkesterin soittamista kappaleista: kahdet valssit, kahdet humpat, yhdet jenkat, yhdet polkat, yhdet hitaat valssit, yksi(!) tango (ei siis pari, vaan kappale!), yksi(!) jiventapainen kappale, ei yhtään cha-cha:ta (vai tulikohan niitä yksi kappale, vai oliko sekin taukolevyltä), ei yhtään boleroa, ei yhtään sambaa, jne.! Valtaosin ohjelmisto muodostui beatista, twististä ym. fusku/bugg-musiikista! Ja taukomusiikkina lisää sitä samaa ränttätänttää! Ja kyse ei ollut mistään tanssiravintolasta, vaan maaseutupitäjän tanssilavasta.

En tiedä mitä ihmettä olen Syviksellä kuunnellut, jos olen tuollaisen ohjelmiston perusteella luonut positiivisen kuvan orkesterista! Ehkä Unelmavävyt saivat vahingossa osan Varjokuvan "pisteistä", minulla kun ei juurikaan ole tapana sinne lauteille päin katsella, joten sekaannukset kahden itselleni uuden bändin suhteen on mahdollisia.

Soitanta oli varmaan ihan taidokasta, mutta mitäpä tällainen turakainen jaksaa sellaisesta perustaa, jos tanssimaan on tullut ja musiikkivalikoima on tanssimielessä yksipuolista.

Pitkät kappaletauot ja pitkät välispiikit ontuvine vitseineen vain pahensivat tilannetta.

Edit: Ei olisi pitänyt luottaa omaan muistiin, vaan lukea Tanssipalvelimelta bändin ilmoitus soittamastaan musiikista: "Ohjelmisto tanssipaikoilla: (orkesterin ilmoitus 10.6.2008) pyytämättä: foxtrot, valssi, hidas valssi, humppa, jive, bugg; pyydettäessä: jenkka, polkka; ei vakio-ohjelmistossa: tango, masurkka, rumba, cha cha cha"

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]