Kallioniemen saunassa [Tanssipaikat] (Valssibeibi 2008-07-26 8:47)
Lämmin oli juu, vain kiuas ja pesupaikka puuttui :)
Eilen illalla mentiin elämämme ensimmäiselle tanssileirille: Korian tangoleirille. Oli ajateltu että kyllähän me nyt tangoa sen verran osataan, että voidaan jatkotasolle mennä. Vaan totuus iski rajuna eilisen 3 tunnin aikana: ei osattu YHTÄÄN MITÄÄN. Voi juupeli, miten kova kolaus se oli itsetunnolle. Mulla oli torstaina aivan huiput tanssit Jenkkapirtin naistentansseissa, vietiin kuin litran mittaa ja Savolaisella oli ollut tosi hyvät tanssit keskiviikkona Riutalla. Meidän tanssi-itsetunto oli hyvällä tasolla ennen leiriä ja tuon 3 tunnin jälkeen en muistanut enää ainuttakaan kohteliaisuutta tai kehua mitä olin edellispäivänä itsestäni ja tanssimisestani saanut. Olo oli aika hirveä. Tuntui kuin ei olis ikinä tanssinut tangoa askeltakaan oikein. Järkyttävää. Itkuhan minulta (herkältä ihmiseltä) siellä perjantaina pääsi ja ehdotinkin Savolaiselle että ei mentäis ollenkaan illan tansseihin. Mutta SP oli sitä mieltä että mentäisiin silti tanssimaan ja onneksi mentiin. Ilta piristi kummasti mieltä.
Saavuttiin lavalle kahdeksan maissa, ekojen valssien aikana. Lämpöä ulkona varmasti vielä päälle +25C. Sen huomasi sisällä. Aurinko paistoi suoraan ikkunoista sisään ja kun yhdet kappaleet oli tanssinut, oli melkein mentävä ulos jäähylle. Onneksi väliaikamusiikit oli vähän pyllystä, niin sai edes silloin olla hyvällä omalla tunnolla ulkona. Kallioniemen pihalla on aivan ihania keinuja paljon, niissä tulikin istuttua jos vaikka kenen kanssa. Jopa orkesterin poikien kanssa ;) No oli se Savolainenkin siinä, tuli juuri kun olin houkutellut yhden soittajista viereeni istumaan. Sain muuten eilen taas uusilta pojilta halauksia, kivalta tuntuu, aika lämpimän ja hikisen tuntuisia soittajia olivat ;D Rivissäkin seisoin aina silloin tällöin. Illan huippuhetkiin kuului se kun yksi mies tuli juoksujalkaa hakemaan minua cha challe. Voi miten onnelliseksi tulinkaan. Savolainen jäi kakkoseksi siinä kilpajuoksussa ja minä vain hymyilin onnellisena. Sama mies tuli sitten myöhemmin kahviossa istuskellessa vielä viereeni istumaan, aiheuttaen tanssinetin neitosissa älämölyn, mulla oli kuulemma liian monta miestä siinä samaan aikaan samassa pöydässä istumassa. Minkäs minä sille tein, että muutkin kuin minä ja Savolainen oltiin väsyneitä kurssista, joten penkki houkutti hyvinkin jo loppuillasta. Toinen huippuhetki oli kun vein Savolaista kaksi kappaletta humppaa. Siis kuvitelkaa, SP mulla daamina, mies joka ei tanssi muutenkaan mielellään humppaa, niin nyt tanssi minun kanssa ja vielä vietävänä. No olikin vietävän hyvä vietävä. Eka kappale mentiin mummohumppana ja toinen kävellen. Savolaisen pää meni ihan pyörälle, mutta mitäs oli niin jäykkä ettei kääntyny toiseen suuntaan ollenkaan ;)
Oli kyllä kuumaa puuhaa eilen se tanssiminen Kallioniemessä. Ruuhkaksi asti oli ihmisiä tullut katsomaan ja tanssimaan Pekka Niskan Poikia, no kukapa heistä ei tykkäisi.
Yöllä ajeltiin kotiin ja mietittiin että jos vaan tangoleirillä päästään alemmalle tasolle niin mennään täksi päiväksi, ettei haluta itseämme kiusata niillä meille liian vaikeilla jutuilla. No kotiin päästyämme laitettiin vielä keskellä yötä matot sivuun ja minä näytin Savolaisella miten ne kuviot piti mennä ja Savolainenhan oppi ne :) Jippii. Niinpä päätettiin että lauantaipäiväksi mennään omaan ryhmään - opitaan mitä opitaan ja sillä hyvä. Ja kyllä kannatti. Tämä päivä oli paljon parempi, meille ainakin. Yhtään itkua en päästänyt, yhtään hermostumista ei tullut (ei kyllä tullut multa tosin eilenkään) ja kaikki meni hienosti. Ehkä jotain jäi selkäytimeenkin tästä kurssista tai siis leiristä. Kannatti mennä, hieno kokemus, hyvin järjestetty tilaisuus ja mukava tavata paljon tuttuja ihmisiä.
Vaikka siis Kallioniemi oli eilen sauna, niin hyvät oli tanssit. Lämmin kiitos kaikille hikisille naisille ja miehille kenen kanssa tanssin tai kaulailin muuten vaan. Kivaa oli. Lämpimin kiitos leiristä ja tansseista kuuluu tietysti omalle Savolaiselleni!