[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Pavi ja Sinitaivas 16.7. [Tanssipaikat] (Pia M 2008-07-17 1:55)

Miten kuvailet tanssi-iltasi?

Avanaq
2008-07-17 13:13

Nakki: Ai niin. Ilta oli oikein miellyttävä.

Pia M: No tulihan se tärkeinkin sieltä :-)

Jotenkin tuo "miellyttävä" -termi on kummitellut mielessäni koko aamun. Aivan kuin siinä olisi jotain erityistä tai poikkeavaa. Ja onhan siinä: minulla nimittäin on hyvin harvoin "miellyttävää" tanssi-iltaa.

Yleensä tansseista jää fiilis, jota tulee kuvattua hyvin eri tavalla. Ilta on yleensä joko tylsä, ikävä, mitäänsanomaton, seuraavalla tasolla ihan kiva, tai parhaimmillaan riemukas, sikahieno tai upea. Harvoin, jos koskaan, se on miellyttävä sanan positiivisimmassa (ei siis "ihan kiva") merkityksessä.

Tuo "miellyttävä" tuntui kyllä niin hyvältä, että siihen fiilikseen olisi kiva vielä joskus päästä, mutta miten?

Eilen sinne pääsyä avitti ainakin se, ettei illasta ollut mitään odotuksia. Lähinnä lähdin juomaan kahvia, sosiaalistumaan ja kuuntelemaan musiikkia.

Toiseksi miellyttävään tanssiiltaan johdatti ruuhka. Kyllä, luit oikein. Ruuhkan vuoksi oli "pakko" jättää ylenmääräinen reuhtominen: hidasta valssia mentiin slowarina, satsaata paikallaan keinuen ja fuskua lähikontaktissa rupatellen. Kertaakaan ei tarvinnut miettiä, että onko tangon askel nyt varmasti riittävän pitkä ja poimiva tai ovatko valssin nousut ja laskut kohdallaan, koska Pavin ruuhkassa ei niihin ollut mahdollisuutta.

Kolmanneksi, ja tämä on ehkä minun kuvitelmaani, kaikki tuntuivat olevan hyvällä tuulella. Johtuiko se kesälomasta tai siitä, ettei keskiviikon tansseista odoteta samanlaisia huippufiiliksiä kuin viikonloppuna, mutta jotenkin kaikki tuntuivat olevan joviaalilla päällä (paitsi minä silloin, kun minuutin sisällä kolhittiin kolmesti korkkareilla). Itsekin tuli tanssien aikana juteltua varmaan puolen vuoden edestä.

Ai niin, olihan minulla kysymyskin. Millaisin termein ja sanoin sinä (muutkin kuin Pia) kuvailet tanssi-iltaasi? Ja millaisia sanoja et yleensä käytä (kuten minä en käytä tuota miellyttävää)?.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse] [Poista]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]