[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Korkokengän merkitys [Varusteet] (Casimir 2008-07-10 11:14)

Vaivaisenluut

Päivi
2008-07-15 15:16

Törmäsin omaan vaivaisenluuongelmaani ensimmäisen kerran vajaa viisitoista vuotta sitten, tanssimiseen epäsopivien kenkien käytön seurauksena. Olen pärjännyt orastavien vaivaisenluideni kanssa käyttämällä jalkoihini sopivat kenkiä ja jumppaamalla jalkateriäni.

Vaivaisenluuni saavat kiukkuiseksi kapea lesti, korkea korko ja ohut pohja. Seuraava yö menee vihlomisen kanssa valvoessa.

Tansseissa minun jalkoihini sopivat parhaiten kumisekoitepohjaiset suomalaiset "mummokengät" sekä "rokkitossut" tms. matala- ja pehmeäpohjaiset kengät. (Lisäksi ne ovat pehmeine kantoineen "ympäristöystävälliset":)

Jalkajumpassa olen keskittynyt isovarpaan liikutteluun tarvittavien lihasten "kouluttamiseen". Myös kaikenlaisia varpaiden haritteluja eri suuntiin olen harjoitellut. Vaikeaa alkuun, mutta harjoittelu tuottaa oikeasti tuloksia, sekä varpaiden liikkeissä että kivun vähentämisessä. En muista vaivaisenluideni särkeneen lainkaan viimeisen vuoden aikana. Aiemmin niitä saattoi särkeä useampana päivänä kuukaudessa.

Seuraavaksi opettelenkin soittamaan Ukko Nooan varpaillani. :P ;)

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]