Lista: Vakava huolen aihe (3 vastausta) [Tanssijat] (Aitomies 2008-07-14 12:55)
Miuta jossain määrin arveluttaa tämän keskustelun, niinkuin monien muittenkin samantyyppisten keskustelujen, erotteleva sävy. Mitä mie yhtään tiedän, niin kukaan ketjuun tähän mennessä vastanneista ei itse ole merkittävästi ylipainoinen, jolloin keskustelusta tulee keskustelua "heistä" - ja huomataan, että "me" emme kuulu "heihin".
No mulla on noita ylimääräisiä kiloja edelleen, vaikkei ehkä enää merkittävästi. Tanssiharrastuksen alkuaikoina niitä oli ja hurahtamisen myötä ne vähän muuttivat paikkaansa ja lopulta niitä on nyt viimeisen puolentoistavuoden aikana hävinnyt 15, kun olen saanut tanssia lähes mielin määrin. Mitään muuta mullistavaa (toki eron jälkeen myös ruokaremontti tuli itsestään, kun syöt juuri sitä mitä ostat).
Itse en hakijoita laita järjestykseen koon mukaan. Tiedän myös muutaman ison miehen, joidenka kanssa on hyvä tanssia, mutta tiedän myös muutaman, joidenka kanssa tanssi ei vaan suju (eikä sillä ole mitään tekemistä koon kanssa). Koko ei siis ole tekijä mihinkään suuntaan, tanssi on kuitenkin tekniikkalaji, joten enemmän sen isonkin ihmisen tanssia vaikeuttaa tekniikka ja varmaan voi jossain määrin vaikuttaa myös jaksamiseen.
Voisin hyvin kannattaa niitä isojen ihmisten tansseja, kynnys lähteä voisi olla pieni, mutta epäilempä, ettei sinne kuitenkaan mitään ryysistä muodostuisi. Tämä siksi, että harva iso ihminen kuitenkaan haluaa isoksi "leimautua".
Tanssi todella voi vaikuttaa kaiken mielihyvän lisäksi positiivisesti myös ulkonäköön. Harrastukseen kuuluu taidon lisäksi vahvasti ulkonäkö, tätä tuskin kukaan voi rehellisesti kieltää.