Lista: Vakava huolen aihe (3 vastausta) [Tanssijat] (Aitomies 2008-07-14 12:55)
Hmm, kun mie olen vähän sitä mieltä, että vietävän fyysinen koko ei ole suraan verrannollinen siihen, kuinka jämäkästi ja selkeästi häntä pitää viedä
Ei ole ei, mie jo nuorna miesnä hämmästyin, kun muuan täti-ihmistä jouduin häissä pakosta hakemaan, vaikka oli niiiiiiiin iso (täti), mutta häähää liiteli kuni laakereillä, lienee ohjaustehostinkin ollu päälä, kun niin pienestä vinkistä osasi kääntyillä.
Toinen juttu toki on, että iso nainen ei jo kokonsa puolesta taivu ihan kaikkiin semmoisiin juttuihin kuin pieni. Ison ihmisen kääntösäde on suurempi kuin pienen, se on fysiikan laki. Mutta se sitten on viejälle niitä haasteita jotka kehittää tanssijana...
Taipumiseen en osaa ottaa kantaa, kun harvoin taivuttelen, muuten ainoat erot standardimitoitettuun vietävään ovatten, ensinnä a-otteessa käsien asento, joka jää avonaisemmaksi isoa tyttöä viedessä, eli ympäri ei ylety, ja toinen, jo mainittu, suurempi kääntösäde, joka johtuu siitä, kun painopisteiden välinen etäisyys kasvaa suuremmaksi, eikä jalkojen väliin välttämäti edes yletä astumaan (tässä tarkoitetaan tanssiessa ja jalalla). Minun mielestä haaste ei merkittävästi kasva, ainoastaan kilometrejä tulee lisää, josta ei liene haittaa kenellekään =). Kädenalitansseissa joihin lattarit täsä tapauksessa lasketaan, ei mainittavia eroja ole. Kuitenkin, vaikka olen tällaista mieltä, tavoitan itseni hyvin harvoin tanssimasta tuhdin vietävän kanssa. Hmmm.onko siis tarvetta harkita muutosta...