[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Akkavalta Riutan keskiviikkotansseissa [Tanssipaikat] (Aito 2008-07-10 9:09)

Kootut selitykset, tarvitaanko niitä?

Pia M
2008-07-14 13:31

Täytyy nyt tässä kohin sanua notta ite en jatkuvasti, jos ollenkaan enää hae sellasta,joka on hakualueella pakittanut, tai vielä niin ei ole käynyt, mutta toiste en hakis.

Karkaa nyt pikkuisen alkuaiheen ulkopuolelle, tai en tiiä... alkun perin ei tainnut olle kyse pakittelusta yleensä vaan silloin, jos ei kyseistä lajia osaa. Mut enivei.

Naisten haulla miehen kannattaa ainakin minun kohdalla sanoa hyvin selkeästi että "ei kiitos", ilman mitään selityksiä, jos ei tahdo minun kanssa tanssia. Koska viime aikoina olen alkanut vähän "hankalaksi" selittelijöiden kohdalla... naisten haku on se yksi tavan tunti, parhaimmillaan tunti ja vartti, ja taistelu on viidakon lakien mukaista... minä en turhaan tahdo ukkojen perässä ravata.

Viime aikoina on käynyt mm. tällä lailla:

Tapaus 1: mulle tuntematon mies istumassa hakualueella, tulee fuskua. Haen. Mies selittää että kun nyt juuri tuli lepäämään. Minä istun viereen ja totean, että minäpäs tässä sitten odottelen että olet levännyt tarpeeksi. Lähti seuraaville. (Paikassa oli istumapaikkoja myös hakualueen ulkopuolella.)

Tapaus 2: kerran aikaisemmin tanssinut tämän miehen kanssa, hänen hakemanaan. Nyt istumassa hakualueella. Haen. Soiva tanssilaji ei kuulemma sovi hänen vartalolleen (?) joten istun taas viereen ja totean, että odottelen tässä sitten että tulee sopivampi. Tanssittiin sitten tangot.

Tapaus 3: ulkonäöltä tuttu mies seisomassa hakualueella, tulee cha cha, haen. Kuulemma huono laji hänelle. Totean, että voidaan mennä myös syliotteessa, nyt on naisten haku niin että hommiin siitä. Mentiin, ja meni ihan cha chaana.

Tapaus kakkosen kanssa asia sittemmin selvisi, kyse oli tosiaan siitä että lajit eivät oikeasti sopineet, eikä paikassa voinut istua muualla kuin hakualueella. Tapaus ykköstä ja kolmosta en tule hakemaan enää uudelleen, mutta sen kerran kun olin hakenut niin en ihan helposti anna periksi. Kauhea akka lienen :-)

Jos ykkönen ja kolmonen sattuvat minua joskus hakemaan, niin lähden kyllä... kostamaan en ryhdy. Mutta aika monta kertaa saavat hakea omaehtoisesti, ennen kuin haen heitä enää sittenkään.

Jos nämä herrat olisivat vain sanoneet että ei kiitos, niin olisin jättänyt sikseen saman tien. Miksi kummassa selitellä, kun selitykset on monesti niin läpinäkyviä? Voihan se suora kieltäytyminen tuntua tylyltä, mutta sen voi sanoa kauniistikin, juuri että "ei kiitos, en halua tanssia tätä nyt". Siihen ei oikein ole vastaan väittäminen, heh, edes mie en ala inttää että "haluatpas" ;-)

Ja onhan se MVaarin tarjoama "kakattaa" myös sellainen selitys että siihen ei kannata ruveta väittämään vastaan ("no kyllä sä nyt yhdet jivet pystyt pidättelemään...!!"). Kuka nyt tahtoisi ottaa riskiä siitä, että kavaljeeron sulkijalihas pettää kesken jivetyksen... fiilistelylajeista puhumattakaan?

(Seuraakohan tästä kirjoituksesta kakkahädän yleistyminen miesten rivistössä naisten haun aikana...)

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa palstalla] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]