[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Lännen meininkiä katsomassa / Huuhkajavuori ja Käenkoski [Tanssipaikat] (Nina 2008-07-13 18:06)

Lännen meininkiä katsomassa / Huuhkajavuori ja Käenkoski

Nina
2008-07-13 18:06

Olin ystäväni luona muutaman päivän joten käytin tietenkin tilaisuutta hyväkseni ja kävin katsomassa minkälaista tanssitouhua on lännenpänä.

Perjantaina Lavialla Huuhkajavuorella. Olin varautunut siihen että yhtään ainutta kipaletta ei pääse tanssimaan. Toisin kävi, kiitos Nasuliinin. En vieläkään lakkaa ihmettelemästä miten nainen voi osata miehen askeleet niin hyvin. Hän osasi viedä bugit, slovarit, fuskut. Joten hiki päässä tuli tanssittua lähes loppuun asti. Nelinpeli soitti erittäin hyvin ja Mikael Konttinen oli hyvä! Pojilla oli hauskaa ja yhteistyö artistin ja bändin välillä sujui loistavasti.

Launtaina ajelin Käenkoskelle. Esiintyjinä Anniina Mattila ja Syke. Se olikin jo menevämpi paikka, tanssiväkeä oli paikalla jo ihan eri tavalla kuin eilen. Oli kuulemma harvinaisen vähän väkeä liikenteessä, johtuen ehkä tangomarkkinoista. Mutta minä olin tyytyväinen kun paikalla oli sentään jonkun verran "irtomiehiä". Mukavia ja leppoisia olivat kaikki tanssittajat. Erityiskiitos yhdelle ahkeralle hakijalle, oli mukava fiilistellä kanssasi tangot, hitaat valssit, rumbat. Ja anteeksi etten malttanut lähteä kanssasi kahville :-)

Yllättäen pääsin myös polkalle. Meitä taisi olla kolme paria parketilla polkkien aikaan.

Käenkoski on kauniilla paikalla järven rannalla, oikeata maalaistunnelmaa. Mieluusti lähtisin uudelleenkin, ehkä ensi kesänä sitten taas.

Syke on takuuvarma hyvä yhtye. Anniina Mattilaan olin hiukan pettynyt, jopa meikäläisen huono sävelkorva erotti, ettei aina oltu ihan nuottiasteikolla. Mutta eipä se menoa haitannut.

Taisi olla suht sama määrä miehiä ja naisia, eikä ollut naismuuria ryntäämässä keskilattialle. Lännessä ollaan ilmeisesti hieman hillitympiä.

Se erikoisuus lännessä oli, että tanssit alkoivat vasta 20.30 ja joissakin paikoissa ilmoitusten mukaan vasta 21.00. Väkeä alkoi virrata paikalle vasta kymmenen jälkeen. Hautkin suoritettiin hieman myöhemmin, saattoi olla jo ensimmäinen kipale setistä mennyt kun haettiin.

Oikein mukava viikonloppu oli. Tänään on taas kiva suunnata kotoisalle lavalle Tirvalle.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]