Akkavalta Riutan keskiviikkotansseissa [Tanssipaikat] (Aito 2008-07-10 9:09)
En tiiä mitä on tapahtunut. Onko sitä tullut liian vaativaksi vai mitä tanssien suhteen, mutta eiliset naistentanssit ei kyllä olleet ihan sitä mitä lähdin hakemaan. Toisaalta näin jälkikäteen ajateltuna mitä sitä murehtimaan niitä köppäsiä asioita, pitäis vaan ajatella positiivisesti ja niinpä päätänkin nyt muistella vain hyviä asioita eilisillasta.
Illalla ennen lähtöä väsytti aivan sairaasti. Edellisillan tanssit paino vähän jalassa ja ehkä enemmänkin univajeessa. No päivän aikana sain kaks kertaa ojennettua vartalon vaakatasoon, vaikken uneen asti päässytkään, joten ei muuta kuin matkaan. Yksin ajelu hirvitti mutta ajattelin että kittaan siellä koko illan kahvia, mutta pois lähtiessä huomasin että en ollut käynyt juomassa koko iltana ;) eikä kotimatkallakaan väsyttänyt yhtään. Itse asiassa ei väsyttäny vielä sängyssäkään, vaan nukahtaminen venyi ja venyi :(
Menomatkalla satoi kaatamalla. Olin varma että illan tanssit tanssitaan vesisateessa, vaan eipä tanssittu. Sade lakkas just sopivasti kun olin parkkiksella ja ilman sateenvarjoa sisälle. Lippujonossa sain jo ensimmäiset piiiiiiiiitkät halaukset ihanalta mieheltä ja hän päästi mut jopa ensin lippuluukullekin. Kohteliaita tapoja näillä meidän tanssiherroilla!!!!!!! Lattialla näytti autiolta. Ensimmäiset valssit meni puuteroidessa nenää ja katsellessa kun ihmiset tanssi vaan siitä sitten seuraaville ampaisinkin jo hakemaan. Tuttuja ei ollut kovin montaa ja kun naisia tosiaan oli aivan järkyn paljon enemmän kuin miehiä, miehet vietiin illan aikana ennenkuin ehti silmäänsä räpäyttää ja ennenkuin edes kuulutettiin mitä seuraavaksi tulee. No tässäkin oli hyvät puolensa näin jälkikäteen ajateltuna. Sain nimittäin muutaman tosi tosi mukavan juttutuokion naisten kanssa illan aikana. Me on Savolaisen kanssa nimitetty yksi nainen "Herttaiseksi naiseksi" kun ei tiedetty aiemmin hänen nimeään, nyt tiedetään. Eilen juttelin yhden toisen TODELLA herttaisen naisen kanssa, hän jopa oli sunnuntaina tarjoutumassa pojan vahdiksi ennenkuin huomasi Savolaisen, että olisin päässyt minäkin parketille. Lämmin kiitos jutusteluista, nyt teitä herttaisia on sitten kaksi, onneksi toisen nimi jo tiedetään ;)
Hain siis sen naisten osuuden kovinkin tiiviisti. Niin tuttuja kuin tuntemattomiakin. Ajattelin että jospa he hakis takas. No nyt kun mun piti kirjoittaa tää juttu positiivisesti niin enpä kerro kuinka miestentunnilla kävi. Yksi illan kohokohdista oli kun yksi (tanssi)ystäväni puhui mulle omista asioistaan ja kiitti kun sai puhua mulle. Siitä tuli tosi lämmin ja hyvä mieli. Ihanaa kun pystyy kuuntelemalla rohkaisemaan ja kannustamaan ja antamaan toiselle uskoa hyvään. Ihan itku meinas päästä itseltäkin, tuli niin hyvä mieli. Sitten niitä muita hyviä juttuja oli se kun sain haettua yhtä hyvää tanssijaa, jonka kanssa en viime aikoina oo paljon tanssinutkaan. Ja hän haki takas ja sitten vielä juttutuokiot päälle. Ihanaa!
No nyt päästään illan huippuhetkiin. Nimittäin alkuillasta kun tuli jenkkaa, istuin penkkiin ja siihen tulee nuori, kaunis nainen, hoikka kuin pajunvitsa kysymään josko tanssisin hänen kanssaan jenkat jos hän veisi. Minä lähdin, voi mikä taito ja tyyli. Vitsi miten hyvä tuo nainen tai tyttö oli viemään. Vautsi. Olin aivan otettu. Mutta sitten vasta otettu olinkin kun tuo samainen tyttö tuli miestentunnin jälkeen hakemaan mua vielä fuskulle. Voi mahdoton. Mä en osannu puoliakaan hänen kuvioistaan, kompuroin kuin mikäkin, mutta siis se asenne, se hymy ja se mieletön fiilis mitä tuo nuori tyttö pursusi, oli jotain sanoin kuvaamatonta. Jos luet tätä palstaa, lämmin kiitos. Olet huippuystävällinen ja ne fuskut oli kyllä niin hyvät että niiden jälkeen lähdinkin sitten kotimatkalle, hymyssä suin.
Sit viel pitää kertoo yks juttu. Miestentunnilla tuli ihanat Sykkeen hitaat. Kukaan ei hakenu. Menin penkkiin istuu ja kun "Jos lähdet pois" kajahti soimaan, multa meinas päästä itku kun en ollut päässyt tanssii. Silloin eteeni lemahti nuori, komea mies joka sanoi "Voidaanko mennä tää toinen kappale kun olin ekan ulkona". No minä lähdin ja olin seitsemännes taivaas kun joku niin hyvä mutta tuiki tuntematon mies oli hakenu mut penkistä. Harmi vaan etten miestän nähnyt sen jälkeen, ihan ku olis tipahtanu taivaasta ja kadonnu saman tien ;)
Sykkeen musiikki oli hyvää, perus-Sykettä. Ehkä omista fiiliksistä johtuen sekään ei nyt eilen ihan iskenyt. Tiedä sitten mikä on. Olenko kuullut heitä liikaa viime aikoina, sekin voipi olla. Pitäisköhän pitää pieni tauko???? No jos nyt vajaan kuukauden ;) Anneli Mattilan musiikista en sano mitään koska tän piti olla positiivinen kirjoitus.
Ihan kohtuu tanssit siis. Muutama helmihetki teki illasta kuitenkin ikimuistettavan ja hyvän. Kiitos kaikille!!!!!!