[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Kyröskosken naisten hakurivi [Tanssijat] (Tare 61 2008-07-07 12:31)

Kyröskosken naisten hakurivi

Tare 61
2008-07-07 12:31

Joidenkin toiveet on nyt täytetty Kyröskosken suurlavalla. Naisten paikka on siirretty kyseiseen paikkaan, pois orkesterin edestä. Toisaaltaan hyvä, MUTTA aremmat miehet ei kehtaa tulla keskelle parkettia etsiin haettaviaan. Useammat miehet näin minulle sanoivat. Itse otinkin paikakseni rappujen läheisyydestä, jossta haku kävikin hyvin. Parasta on kyllä, että orkesteri näkyy hyvin, ei ole selän takana. Itse olin toivonut tuoleja siihen orkesterin eteen. Markku Aro oli mahtava! Porukkakin oli näitä perustansseja tanssivia, joista itse pidän enempi. Kesän paras iltani tansseissa!

Kikka 2008-07-08 17:40 =>

"Joidenkin toiveet..."

Kai täytyy tähän kommentoida, että kuulin tanssinjärjestäjän kesän alussa yrittäneen siirtää naistenrivin paikkaa - pois orkesterikorokkeen edestä, siitä vanhalta paikalta, siihen kahvion puoleiselle päädylle tanssilattiaa. Mutta rivi vaan oli 'palannut' vanhalle paikalle.

Myönnän kysyneeni tätä tanssinjärjestäjältä ja tälläkin palstalla. Mutta ajatus siis oli olemassa jo ennenkuin tätä otin puheeksi.

Harmikseni en ole itse vielä kerennyt Kyröskoskelle 'toteamaan naistenrivin siirron vaikutuksia'...

Kikka 2008-07-08 23:15 =>

Ei tässä nyt mistään taitotasosta ollut kyse !!!

Mun henk.koht. pointti oli ja on se, että ei siinä 'vanhassa' paikassa pysty olemaan ;-) kuuroksi tulee... ei voi jutustella huutamatta ääntään käheäksi... eikä näe orkesteria, eikä näe hakutaulua.

Kai miehet hakurivinsä lattialle voi tehdä, keskellä lattiaahan miestenrivi on joka tapauksessa.

Ja uudessa naistenrivin paikassa on sekin, että on valmiina penkkejä, voipi istua ken ei tule haetuksi.

Mariina 2008-07-09 13:19 =>

Kyröskosken lavalla on kaksi esiintymislavaa, jotka ovat vastakkaisilla pitkillä seinillä. Tänä lavakautena ainakin kolmasti on ollut käytössä molemmat esiintymislavat kahden orkesterin ollessa paikalla (omakohtaiseti todettu). Naistenrivi on perinteisesti sijainnut ykkösesiintymislavan puoleisella seinustalla ja juuri esiintymislavan edessä. Sisäänkäynnit lavalle on juuri tällä puolella. Uusi naistenrivin paikka on kait ajateltu nyt tavallaan lyhyelle "seinälle", jonka takana kuitenkin on hieman korkeammalla kahvio, ja siellä tarkkailuasemissa kahvilan asiakkaat. Naiset sijoittuisivat siten kahvion ja miesten väliin. Ollaanko siinä sitten puun ja kuoren välissä? :)

En, Kikka, tarkoittanutkaan kirjoitustani niin, että taitotaso olisi mitenkään tärkeä pointti tässä, ei ollenkaan! Asia alkoi vain sivujuonteena huvittamaan siitä syystä, että tääällä tanssinetissä muutamat asiantuntijat auliisti selittävät missä minkäkin tasoisen tanssijan, oli sitten nuori tai muori, pitää naistenrivissä sijaita mm. orkesteriin nähden. Omalta kahdaltani en asiasta piittaa, olen siellä missä mukavalta tuntuu. Oletan, että suuri osa tanssijoita ei tällaisista säännöistä ole koskaan kuullutkaan!!!

Muutokset eivät koskaan ole yksinkertaisia, oli sitten kyse positiivisesta tai negatiivisesta, henkilökohtaisella tasolla. Jokaisella on vapaus valita, minne mennä tanssimaan tai olla menemättä. Ja nämä päätökset tehdään omien kokemusten ja tuntemusten perusteella. Naistenrivin paikka on yksi vähemmän merkityksellisistä asioista elämässä.

Kaikkea hyvää Kyröskosken lavalle!

Vinkelis 2008-07-09 16:10 =>

Vastaan tähän, koska olin pohtimassa naistenrivin paikan sijaintia.

Kyröskosken lava on miellyttävä tanssipaikka etenkin ihmisten vuoksi. Toki pääasiassa eniten vaikuttaa esiintyjä siihen, mille lavalle matkani suuntaan. Haettavia tuolla on aina ollut, vaikka monesti tanssinkin ystäväni kanssa eniten.

Tanssin onnistumisen ja miellyttävyyden kannalta pidän eniten siitä, että on tilaa tanssia. Hakuriviasiaa ei mielestäni pidä kovin vaikeaksi tehdä, eikä se minullekaan ole kovin merkityksellinen. Kunhan naiset nyt johonkin alueelle jotenkin sijoittuvat, että löytyvät. Ja miehet tietysti myös, eli ne jotka rivissä haluavat olla. Mutta jos on painavampia argumentteja kuten sijaita juuri kaiuttimien edessä, nähdä orkesterit ja hakukyltit, niin silloin pitää jotain tehdä, niin kuin Kikkakin kertoi.

Minä olen varsinainen sooloilija, eli sijoitun sinne minne kulloinkin huvittaa ja haen sieltä mistä tykkään. Ihan varmasti jokainen saa puolestani tehdä samoin, enkä minä ainakaan ole sanomassa miten tulee toimia, ainoastaan voin ilmaista oman mielipiteeni. Aika siis näyttää miten tilanne muotoutuu ja kuka milläkin lavalla käy.

Oikeastaan vaihtelu virkistää, sillä esim. Kisarannassa olen jo parin kerran jälkeen tottunut soittolavan uuteen sijaintiin ja tanssitila oli ns. normaalitansseissa ihan kuten ennenkin, riittävä. Kesän jatkoja kaikille.

Vinkelis

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]