Terveisiä Joensuusta :-) - Tanssiviikkoraportti, sunnuntai 29.6. ja lattiamajoitus [Tanssijat] (Pia M 2008-07-04 18:37)
Enää jäljellä viimeinen rypistys. Kello 7:30 ylös ja ankaraa pakkaamista, sillä päätin etten enää majoituskoululle tule vaan lähden sieltä suoraan eteenpäin. Illan esipakkaaminen osoittautui hyväksi toimenpiteeksi, sillä olin aivan ajoissa leirikeskuksessa kimpsuineni kampsuineni aloittamassa viimeistä kolmen tunnin settiäni. Ninnille jätin halihyvästit, hän lähti kotiinsa päin oman kyytinsä mukana eikä enää tullut tunneille.
Aluksi totuttuun tapaan aamun soololattarit, nyt ei enää nähty Hazelia vaan tunnin pitivät Tii ja Kimmo. Alkuun Tii veti lempeän lämmittelyn johon kuului mulle ah niin vieraita baletti-plieitä käsineen, yksinkertaisia liikeratoja ja -sarjoja mutta aina mun kädet oli eri päin kuin Tiillä... ymph! Lopputunti meni Salsatonin parissa, on se Kimmo ihan kuminen mies. Salsatoniin en ole ennen tutustunut ollenkaan, nyt sain jonkinlaisen kuvan tanssista - salsaa ja Reggaetonia sekaisin. Opetettiin muistaakseni myös paritanssina jossainpäin?
Leiri päättyi kahden tunnin konkari-chacha -pakettiin edelleen Tiin ja Kimmon kanssa. Paljon perusaskeltekniikkaa vartalon käyttöineen, pitäisi olla mulla jotakuinkin, mutta kun hommaa ryhtyy ajattelemaan niin tuntuu että huonommaksi vaan menee... ylävartaloa yrittivät saada liikkeeseen mukaan, onnistuen erittäin vaihtelevasti sillä tässä ryhmässä tasoerot olivat tosiaan valtavat - siitä huolimatta että taso oli määritelty konkariksi. Vaihtoehtonahan ei ollut kuin Cafe Tangon arkkutangokurssin viimeiset ja yläsalin jenkka-polkka-masurkka. - Parikierto pelasi hyvin, ja omassa naisen roolissani olin koko cha chaan ajan.
Tuosta opetetusta kuviosta loppuosan näytin sitten MVaarillekin Backaksen tuoksinassa lauantaina, että tuli hyötykäyttöön heti se oppi.
Jossakin välissä tuli todettua että nälkähän tässä tulee. Osui kohdalle Sahrami joka pyysi mukaan intialaiseen ravintolaan tuntien jälkeen. Lupauduin ilomielin, mutta peruin sitten kun päätin etten jää leirin viimeiselle tunnille (konkari-parisalsa) ja Sahrami joukkoineen taas jäi. Mieluiten ampaisin siitä suoraan kotia ja Maalaisvaaria kohti :-) mutta eipä hätää, yritetään uudelleen jahka taas kohdataan, kiitos kutsusta Sahrami + muu popppoo!
Yhteenvetona leiristä: erittäin positiivinen mieli jäi, eikä vähiten siksi että tapasin paljon uusia ihmisiä ja nickejä. Jos pitäisi luokitella parhaat jutut leiristä, niin ehdottomasti kärkeen laittaisin juuri sosiaalisen puolen, ihmiset joita sain tavata. Kakkosena tanssi kaikissa muodoissaan tietenkin, sitähän varten sinne oli menty, ja kolmosena kotimaan matkailu ja kaunis Joensuun kaupunki (joukkoliikennekatuineen päivineen, *virn*).
Opetus on Suomen huippua. Jokaisella opettajalla on oma tyylinsä, ja mielenkiintoista olikin päästä vertailemaan noita tyylejä. Onnenmaan tyyli on omanlaisensa, esim. jiven ote oli mulle melko vaikea joten pidin mieluummin sen johon itse olen oppinut - eihän tässä seuratanssissa mitään vakioitua ole. Kun poimii opetuksesta itselle kolahtavat hyvät jutut niin oma tanssi säilyy tuoreena mutta kuitenkin oman vartalon mukaisena ja itselle hyvän tuntuisena.
Jos ihan pakko olisi se parasparas tunti nimetä, niin voikamala... top kolmonen olisi pakko laatia: Tiin ja Kimmon konkari-chacha, Väisästen jiven jatko (kiitos Ninnin), ja Hazelin kuubalainen rumba. Mutteivät muutkaan noille häviä kuin sadasosilla. Sen huomasin, että jenkkitansseissa alan kaivata raikastusta, vaikka Koivuloista tykkäänkin niin olen tainnut olla heidän tunneillaan vähän liikaa, pitää päästä kokeilemaan muidenkin r'n's -opettajien tunteja.
Miinuksista kärkeen se, että Maalaispupunen oli jossain muualla, toisaalta siinäkin on puolensa... jos olisin majoittunut MPupusen kanssa, osa uusista ihmisistä olisi jäänyt kohtaamatta (erit. Ninni), joten eipä parane tuosta rutkuttaa enempää. Muita miinuksia jakelisin tänä vuonna majoitukselle - aiemmin luokkamajoitus on ollut lyseon lukiolla eli leirikeskuksella, jossa tilat ovat merkittävästi paremmat. Toki ymmärrän että tämän vuoden ratkaisu oli tällainen koska lyseon lukiolla oli käsittääkseni luokkatilojen sähköremontti (?) eikä majoitus siellä nyt vain onnistunut.
Olihan se hyvä että majoitus kuitenkin pystyttiin jossakin järjestämään.
Ruokailu on aina toiminut samalla tavalla kun Joensuussa itse olen ollut, ensimmäistä kertaa taisin olla v. 2004. Luultavasti ruokalistakin on aina ollut sama, niin että ei se yllätyksenä tullut hinnoittelultaan tahi muutenkaan. Mie vain en tahdo makaroonilaatikosta 7-8 euroa maksaa, se on minun henkilökohtainen mielipide eikä kyllä muutu vaikka puolet Tanssinetistä vetäisisi nenänsä täyteen härkäpapuja :-)
Siis loppuun iso iso K I I T O S kaikille leirin järjestäjille ja leiriläisille. Kahviolle kiitos ihanista paakkelseista ja voikkareista, keittiölle kiitos keittolounaista (ja toki laatikkoruuistakin vaikken niitä syönytkään, monet muut söivät kuitenkin), opettajille hyvästä opetuksesta, Bossille ja Mrs.Bossille omistautumisesta Joensuun tanssiviikon järjestämiseen... jne jne jne. Olen iloinen että sain olla leirillänne!