Kahden tunnin tanssit Kolmilammilla [Tanssipaikat] (Aito 2008-07-07 8:51)
"Sitten kun on kesäloma" "Paavo-kulta, et voi lähteä tansseihin tänään koska käyt nukkumaan kahdeksan jälkeen ja tanssit alkaa vasta kahdeksalta. Sitten kun on äidin kesäloma ja Kolmilammin tanssit alkaa kuudelta, sitten mennään" "Lupaan Sinulle, että pääset kyllä kesälomalla sunnuntaitansseihin" "Ei Paavo, vielä ei ole kesäloma"
Olin jo menettää hermoni keväällä ja alkukesästä kun tuntui että kesäloma ei tulisi milloinkaan. Ne eilen aamulla kun heräsin ja katselin lastenohjelmia, tuli Äiti luokseni ja kertoi että TÄNÄÄN lähtisimme Kolmilammille tanssimaan. Meinasin seota sanoissani, niin innoissani olin. Tänäänkö - jippii - tänään, ei enää yhtään yötä nukuttavana vaan tänään. Iltapäivän klo 13 lähtien kyselin koko ajan, että "Joko on ilta, koska lähetään sinne tansseihin". Äiti ja Savonpoeka yrittivät lauhduttaa intoani viemällä mua pyörälenkille ja kylmään suihkuun mutta sekään ei oikein auttanut. Vihdoin tuli sitten se kuulutus "Nyt vaatteet päälle ja lähdetään". Äiti oli laittanut itsensä nätiksi, minun vuokseni jättänyt hiuksensakin auki, kun yleensä tansseissa ne auki olevat hiukset on kuulemma "sikakuumat", mutta nyt hän jätti kiharretut hiuksensa auki. Mitähän se sikakuumat muuten tarkoittaa, onkohan sioilla kuuma vai mitä???? No en mä aina muulloinkaan ymmärrä kaikkea mitä Äiti höpöttää, joten ei tälläkään niin väliä. Matkalla Äiti kertoi että siellä esiintyisi Syke ja Taikakuu. Taikakuu ei sanonut minulle mitään, vaikka Äiti onkin kertonut että se on hänelle ja Savolaiselle tosi tärkeä bändi, ovathan he tavanneet Kolmilammilla Taikakuun siellä esiintyessä. Minä kyllä tykkään siitä heidän yhdestä kauniista laulusta "hiljainen on laulu rakkauden" mutta sitä ei eilen minun aikanani tullut :( Toinen esiintyvä bändi Syke sanoi minulle paljon enemmän. Äiti osti vähän aikaa sitten sen heidän uusimman levyn ja minä en muuta kuuntelisikaan kuin sitä. Siinä on kaksi tosi hyvää kappaletta, toisen osaan jo melkein ulkoa. Se on se "Meidän on täysikuu", siinä kun saa laulaa hyvännäköisistä naisista ja pussaamisesta :) Minä olen nimittäin aika kova poika pussaamaan, siitä saikin eilen yksi Äidin hyvä Ystävätär esimerkkiä kun lähtiessä tansseista kaadoin pusullani tuon naisen melkein kumoon. Siitäs sai kun sitä pusua niin kerjäsi :)
Menomatkalla pysähdyttiin jätskillä ja oltiinkin sitten perillä juuri sopivasti vähän ennen tanssien alkua. Järkyttävä jono lippuluukulla pisti minut päivittelemään jonoa ihan ääneen. En olisi malttanut millään odottaa. Lippukopilla Äiti kysyi kohteliaasti että minkä verran 5-vuotiaan lippu maksaa, niin ystävällinen täti lupasi minut ilmaiseksi sillä ehdolla että minä tanssisin illan aikana. No minuahan ei siihen touhuun tarvitse kahta kertaa käskeä. Eilen pääsinkin sitten parketille useamman kerran. Ensin jotain rokin tapaista, mitä äiti vei mua keinutellen, sitten pari kertaa humppaa. Minä osaan jo kävellä tahdissa, ainakin silloin tällöin osui rytmi kohdilleen. Äiti sanoi että olen jo paljon enemmän vietävissä kuin ennen, tosin minusta tuntuu että Äiti ei oikein osaa viedä. Sillä on tasan kaks kuvioo humpassa ja niitä se sitten veivasi niin että pää oli mennä pyöryksiin. Mutta ei törmätty keneenkään. Paljon tuli tavattua Äidin ja SP:n tuttuja. Ihania, kauniita naisia pilvin pimein. Kauniita vaatteita ja meidän pöydässä kahviossa istui tosi mukava täti ja hänen siskon tyttönsä, oli muuten tosi kaunis tyttö. Siitähän saisi vaikka hyvän vaimon ;) Alkuillasta vedin kahvion tasanteella yksinäni sellaiset rokit että oksat pois. Katselin myöhemmin kun Äiti ja SP meni jiveä keskilattialla ja minä kyllä sanon, että ne kaksi on ihan aloittelijoita minun lantion vemputukseeni nähden. Eihän sillä Savolaisella liiku edes koko lantio. No okei okei, täytyy myöntää että kun he meni kerran illan aikana cha chata syliotteella ja minä istuin yhden ihanan Naisen kanssa kahviossa (saman jonka meinasin pusullani kaataa), niin näin kun Savolainen fiilisteli äidin kanssa ja pisti parastaan. Silloin näin että heidän lantiot kyllä liikkui, aika kivan näköistä touhua, opinkohan minä koskaan tuota. Äiti tanssi silmät kiinni, nauttien ja fiilistellen, kyllä oli ilo nähdä pari kertaa Äitikin tanssilattialla, hän selvästi rakastaa tanssimista. Ihan niinkuin tiedän että hän rakastaa minuakin ja tietty Savolaista :D
Äiti tanssi illan aikana tosi vähän siihen verrattuna mitä kuulemma yleensä, mutta hän olikin siellä minua varten. Kerran Savolainen "usutti" Äidin yhden huippufiilistelijän syliin tanssimaan rumbaa mutta siinä ne Äidin tanssit sitten olikin. Savolainen tanssi muutaman kerran enemmän, kun me Äidin kanssa sillä välin fanitettiin Sykettä lavan edessä. Tuli nimittäin se ihana kappale, se minkä osaan jo puoliksi ulkoa. Ja minä rokkasin ja lauloin siinä Vesan nenän edessä niin että Vesalta oli mennä sanat solmuun kun häntä ihan selvästi nauratti minun touhut. No myöhemmin sain sitten Sykkeen kaikilta pojilta korttiini nimmarit ja kovasti kaikki kehuivat minua ja reippauttani. Sain myös Taikakuun Jannelta nimmarit ja hän kehui kovasti minun nimeänikin. Nyt minä ymmärrän miksi Äiti tykkää noista poikabändeistä, nehän suorastaan flirttaavat Äidille kun hän tanssii lavan edestä tai seisoskelee nurkassa. Kyllä kannattaakin käydä.
Ilta oli siis mitä ihanin. Minun osaltani se päättyi kahdeksan jälkeen, heti kun oli tarvittavat nimmarit kortteihin saatu. Sitten onnellisena autolle, siellä iltapalan syönti ja lääkkeiden otto. Äiti oli ollut taas sen verran fiksu että oli antanut minulle ennen tansseja vähän ylimääräistä, avaavaa lääkettä, niin ei alkanut ahdistaa mikään. Äiti oli leiponut päivällä minulle sopivaa pullaa ja kun lähdettiin kotimatkalle, sain vielä korvapuustin syötäväksi. En kyllä jaksanut sitä kokonaan syödä, niin kovasti alkoi väsyttää, Äiti joutui uhrautumaan sen pullan kanssa. Puoli yhdeksältä olin jo unessa autossa ja sen verran heräsin kotipihassa että tajusin että Äiti kantaa mua sänkyyn. Sitten hän vielä lauloi pyynnöstäni yhden iltalauluistani ja onnellisena kävin nukkumaan. Aivan mahtava ilta. Kiitos Äiti ja Savolainen että pääsin muutamaksi tunniksi teidän mukana tansseihin. Olette ihania! Toivotaan ettei paikalla ollut kukaan sellainen joka olisi vetänyt hernettä nenään siitä että minua, pientä poikaa, tanssitettiin tanssilattialla ja että sen yhden kappaleen verran fanitin siinä Sykkeen poikia lavan edessä. Saatoin ehkä viedä tanssitilaa sen 3min verran mitä kappale kesti, mutta kuulkaa Aikuset, oli tämä ilta sen väärtikin, että kiitos kun kestitte! Ja jäihän teille muille sitten aikaa tanssia vaikka maanantain puolelle kun minä lähdin ajoissa pois.
Paavo 5v