Pitää olla "hellanlettas" [Pulina] (Eija-Tuuli 2008-07-04 14:01)
"Omalla kohdalla - kyllä huonot fiilikset lähtevät ihan itsestä. Eli ei tarvitse sormella osoitella. Omasta asenteesta on paljon kiinni, miten ilta lähtee menemään.
En yhtäkkiä muista tilannetta, että olisin harmistunut jonkun toisen tekemisistä tai sanomisista niin paljon, että se olisi illan pilannut.
Jos tuntuu, että ei vaikkapa ole mieluisia haettavia, niin se asia voi vieressä olevalle olla ihan päinvastoin.
Samaa mielipuolta. Vaikkapa esim. juuri tänä iltana ei Kolmilammella tanssiminen napannut yhtään, vaikka mieluisia haettavia olisikin ollut pilvin pimein. Jos emäntä jätetään laskuista, niin taisin koko illan aikana vain yhden kerran neidon edessä pokata. Onneksi sentään muutama tuttu neito kävi kuitenkin ohimennessään kyselemässä parketillekin, niin ettei koko ilta tanssimatta jäänyt.
Miksikö sitten ei innostanut? Päällimmäisenä syynä se, että olen oppinut jo liian nirsoksi tuon tanssitilan suhteen. En yhtään halua sellaiseen ruuhkaan ja sekamelskaankin joka tuolla vallitsi. Mieluummin olen sitten tanssimatta, mutta turha minun on siitä muita paikalla olijoita syyttää, sillä itsehän olin paikan valinnut, vaikka jo etukäteenkin asian laidan arvasin.
Sama asia noiden haettavien suhteen. Kyllähän lähes paikasta kuin paikasta löytää muutaman itselleen käypäisen tanssitettavan ja sitten runsaasti niitä, jotka ovat myös ihan sopivia, kunhan tarkastaa vain hieman omaa asennettaan. Useimmiten myös noiden viimeksi mainittujen joukosta löytyvät ne kaikkein kiitollisimmat ja antoisimmat tanssipartnerit.
Eli yhteenvetona kompaten Jerryjeetä; kyllä tanssifiilikset ovat lähtöisin ihan oman päänupin sisältä.