Terveisiä Joensuusta :-) - Tanssiviikkoraportti, sunnuntai 29.6. ja lattiamajoitus [Tanssijat] (Pia M 2008-07-04 18:37)
Otin Ninnin lisäksi kyytiin Vuokon, joka Liperiin jo osasi, ja lähdimme liikkeelle puoli kahdeksan maissa. Perille päästyä (helppo reitti, mutta lavan kyltti tuli kohdalle aika yllättäen, kriik...) oli parkkipaikalla vain yksi auto omani lisäksi, ja lannanhaju ilmassa oli melkoinen. Oli tainnut lähitilan isäntä ajaa juuri lantaa pellolleen... tovin kesti että kaupunkilaisen nenä tottui tuoksuun. Loppuillasta hajua ei kyllä enää huomannut.
Mutta miten idyllinen pikku lava! Perinteinen mutterilava, ihana maisema ja mukava katettu kahvittelualue ulkosalla. Lisäksi lähikalliolle oli katettu vesivanerilava ulkona tanssimista varten - äänentoistolaitteita ei ulkosalla tosin ollut, mutta ihan tarpeeksi hyvin kuului musiikki lavan avonaisista ikkunoista ja ovista. - Vartioitua narikkaa ei täälläkään, mutta osasin jo varautua joten jätin auton avaimen piiloon autoon ja ovet auki. Auto kun on sen verran uusi, ettei se lähde käyntiin ilman oikeaa avainta, ei helposti edes johtoja yhdistelemällä.
Ilta alkoi levymusiikin parissa, tuttu hakija tangolle, aloitti tanssin vetämällä minut alas kyykkyyn... polveni siinä oli jotenkin hauskasti hollilla, koska kun musiikista kuului mukava aksentti ja nostin oikean jalan kantapään irti lattiastia niin miehen suusta kuului erikoinen vinkaisu ja koko mies hypähti 20cm ilmaan ;-D enpä aiemmin olekaan aloittanut tanssi-iltaani kulkusten helistelyllä, heh... se tango meni anteeksi pyydellessä ja hihitellessä. Olihan sekin uusi kokemus...
Hyvin nopeasti lava sitten täyttyi ihan ylitäyteen. Aivan kertakaikkiaan liikaa porukkaa niin pikkuiseen paikkaan. Ja valitettavasti osittain paikan pienuuskin aiheutti tuon inhottavan naisten rivin ilmiön, jossa etummaiset naiset ovat liki keskellä lattiaa ja rivin takana saattoi kävellä ihan rauhassa. Hakeminen oli puolin ja toisin välillä epätoivoista hakuammuntaa.
Ilta oli kuitenkin silleen ihan mukava, että sain tanssia aika paljon ja monipuolisesti. Jopa cha chaata, kun hain Ninniä joka ei taaskaan päässyt lattialle kovin usein. Paljon uusia bongeja joista en varmaan muista puoliakaan mutta yleiskiitos kaikille ja mukava oli nähdä ja tutustua :-D - mielenkiintoinen ilmiö tosiaan tuo, että moni tuli luokseni ja totesi että sä olet ilmeisesti Pia M. Joko nikkini lukee naamassani, tai sitten pikkulinnut laulelivat poikkeuksellisen ahkerasti tuona iltana :-)
Mutta sitten. Muistetaanpa ne minun arat varpaankynteni. Oikeaa varvasta olin potkaissut päivällä salsatunnilla ihan itse kipeästi niin, että silmissä sumeni. Ja Liperissä sen päälle sitten tallottiin ihan tuntemattomien ihmisten puolesta uudelleen niin että silmissä sumeni. Jääräpäisesti jatkoin kuitenkin tanssia, ajattelin että ei sen nyt tähän jää...
...ja sitten tuli se kohtalon tango. Paikallinen emäntä isäntineen tangoili ohitse, kun herra A:n kanssa fiilistelimme hissukseen keskilattialla. Taisi olla mulla silmätkin kiinni, joten tuli kuin salamana kirkkaalta taivaalta se kipu. Vasemman jalan pottuvarpaan päälle murjaisi kantapäänsä koko painollaan mumpsa, jonka vaari tanssitti suoraan meitä päin. Rouvalla oli elopainoa ihan tarpeeksi, joten huutohan multa pääsi, eikä sillä jalalla sitten hetkeen askelia otettukaan.
Herra A säikähti myös aika tavalla, mutta mumpsa se tyynesti jatkoi tangohumppaansa vaarinsa kanssa, huikkasi vaan olkansa yli että "anteeksi vuan". Vuan ja vuan, kun mulla vedet lirisi silmistä...
Muutaman kappaleen ajan kävin klenkkailemassa pihamaata ympäri, mutta kun kipu tuntui sen verran laantuvan että uskoin ettei varvas kuitenkaan ihan poikki mennyt, niin eikun hulluna takaisin sekaan. (Siis miten pöljä voi ihminen olla...?)
Keskiyön tietämillä käynnistyi keskiyön Show. Väisäset ja suomalainen tango, ja sitten arkkutangon opettajia ja arkkutangoa ja -valssia yhteensä neljä kappaletta. Ja siinä se show. Hienoahan se oli katsella, mutta suomalaisen tangon lisäksi neljä pitkää kappaletta säärenviskontaa oli vähän puuduttavaa. Jotain muutakin olisi voinut olla, vaikka salsaa, kun kerran oli natiiviopettajiakin paikalla...????
Puoli yhden maissa kokosin Ninnin ja Vuokon ja käänsin leijonan kuonon kohti Kanervalaa. Ihan hyvä maku illasta jäi, vaikka tiettyä sisäpiiristymistä oli hakukäytännössä kyllä havaittavissa. Ninni, joka on aloittelijuudestaan huolimatta lahjakas ja innokas tanssija, pääsi lattialle vain viidesti joista yksi hakija olin minä - se jos mikä on epäreilua! Olihan siellä taas sekahaku, mutta jokainen voi kuvitella miltä aloittelijanaisesta tuntuu ylikansoitetulla tanssipaikalla jossa tanssijoiden taso on keskimääräistä korkeampi. Kynnys hakemiseen nousee äkkiä ylittämättömän korkeaksi.
Kuulin myös myöhemmin toisen, aika masentavan kertomuksen tästä illasta. Liperiin oli tullut naiskaksikko, toinen konkari ja toinen aloitteleva, ja konkarittarella oli tarkoitus esitellä aloittelijattarelle lavakäytäntöä lavakummin ominaisuudessa. Tymäkkä naisten rivi oli kyykyttänyt heidät heti alkuunsa istumaan penkkiin sinne kaikkien naisten selkien taakse, mistä ei tietenkään heitä kukaan osannut hakea: eihän tutustumassa olevaa uutta tanssijatarta välttämättä halua ihan siiten naistenrivin eturintamaan työntää...
Heilläkin ilta sitten meni taitavien tanssia istuen ihaillessa. Lopulta tuli konkarittarelle haku polkalle, ja hän tuumasikin että tähän on hyvä lopettaa ilta, tulihan hyvä mieli kun yhden pelin sai tanssia sentään. Niin eikö mies sitten loihe lausumahan, että "katselin tuossa että oot naimisissa, ja niin olen minäkin, mutta eiköhän lopeteta tämä ilta sellaiseen yhdenyön juttuun kun se on täällä tapana?" että pitikö se yksikin tanssi sitten pilata tuollaisella suoralla ehdottelulla. Nainen kieltäytyi niin vielä tanssin loputtua mies kovin yritti saada hyvänyön suudelmaa, johon nainen totesi että jos ei mies kohta ole hiljaa niin hän kyllä jo lyö.
Tuollaisen jälkeen voipi olla aika vaikea saada aloittelijaa uskomaan, että lavoilla kuitenkin oikeesti voi olla ihan kivaa ;-[
No mutta Korsuorkesterin musiikki oli mukavaa ja monipuolista, siitä plussa.
Suihkun kautta lattiapetiin ja unta palloon keskiviikon koitoksia varten.