Miten ratkaisette pulman, jonka nimi on oma puoliso ei tanssi? [Tanssijat] (Kufitar 2008-07-02 12:36)
Puolisoa pitää rohkaista omiin harrastuksiinsa yms. jotta hankkii "oikeutuksen" omiin tanssireissuihin. Jos puolison monasti jättää yksin kotiin ilman, että hänellä on jotain mielekästä puuhaa niin siitä ei välttämättä hyvää seuraa. Toiseksi omia tanssireissujen ihanuuksia ei kannata liiaksi hehkutella ja tämän neuvon olen saanut puolisoltani. Olen pitänyt sitä rajaa etten tanssi reissuissa touhua mitään sellaista jota en puolisollenikaan sallisi tai kotona voisi kertoa. Toisaaltaan kannattaa kertoilla tanssireissujensa pääpiirteet niin luottamus säilyy paremmin. Puolisolle kannattanee aina silloin tällöin tarjota mahdollisuutta tanssireisuille mukaan tuloon. Jos puoliso sattuu tulemaan mukaan reissuun niin kannattanee silloin mennä hänen ehdoillaan tansseissa, eikä välittää vaikka oma reissu ei olisi ihan napakymppi. No minun puolisoni tanssii, mutta hän ei vaan ole läheskään yhtä innostunut tansseista kuin itse olen.
PS. Näillä systeemeillä olemme noin 15 vuotta edenneet.