[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Miten ratkaisette pulman, jonka nimi on oma puoliso ei tanssi? [Tanssijat] (Kufitar 2008-07-02 12:36)

Miten ratkaisette pulman, jonka nimi on oma puoliso ei tanssi?

Upcider
2008-07-04 10:52

Myös minä kuulun naisiin, joiden puoliso ei tanssi. Silloin nuorena ja rakastuneena hän kyllä kävi parikin tanssikurssia kanssani ja parikymmentä vuotta sitten häävalssi tanssittiin ihan kohtuullisesti. Sen jälkeen hän sitten ilmoitti, että nyt on toisten vuoro tanssittaa - hänen tanssit on tanssittu ja askeltakaan ei ole ottanut. Olen joskus nuorempana yrittänyt niin hyvällä kuin pahalla mutta nyt sitten jo luovuttanut, että saisin hänet mukaani ja molemmat ollaan tyytyväisiä/ onnellisia. Minä en pakota häntä tanssimaan ja hän ei vaadi minua mukaan pilkille tai perhoja sitomaan - tasapeli. Ajan myötä on löydetty myös harrastuksia joista molemmat nauttivat.

Lasten ollessa pieniä, en juuri tanssinut (olin tanssitauolla) mutta mieheni kävi useinkin vaellus/kalastusreissuilla ja nyt tilanne on päinvastoin. On kuulemma miun vuoro nyt kun hän ja lapset pärjäävät keskenään. Ja voin sanoa, että lapset oikein nauttivat ajasta iskän kanssa kun äiti ei ole kauhistelemassa heidän yhteisiä ajanvietekeksintöjä.

Kaiken perustana on taatusti mieheni hyvä itseluottamus sekä luottamus ja avoimuus välillämme ja myös se, että päivätyömme teemme yhdessä.Yhteistä aikaa on siis muulloinkin kuin tanssien aikaan. Mieheni tietää aina, kenen kanssa olen ja missä menossa. Useimmat tanssiystäväni, niin miehet kuin naisetkin ovat meillä vierailleet ja todella mielelläni heidät perheeseeni tutustutan. Vaan tuskin silti menee iltaa, ettei joku kysy kuinka on mahdollista että naimisissa oleva nainen käy noin usein yksin tanssimassa (1-4xvk). Aina ei jaksa selittää.

Ja onhan minulla myös yksi ihan konkreettinen "puolustus" tansseihin lähtöön, jonka koko perhe allekirjoittaa. Pari kertaa selkäni on pettänyt niin pahasti, että he ovat joutuneet hoitamaan miut sänkyyn pitkiäkin aikoja ja välillä laittaneet piipaa-autolla tuskiin apua hakemaan. Vaan kun sieltä nyt viimeiksi ylös pääsin ja jälleen kävelemään ja lopulta tanssimaan, niin kukaan lähipiiristä ei ole epäillyt tanssin positiivista vaikutusta ihmisen fyysiseen kuntoon ja kyllä siinä psyykekin saa samalla hoitoa.

Meidän kohdalla ainakin tämä on toiminut ja luulen, että he ketkä perheeni tuntevat, voivat tämän allekirjoittaa.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa palstalla] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]