Miten ratkaisette pulman, jonka nimi on oma puoliso ei tanssi? [Tanssijat] (Kufitar 2008-07-02 12:36)
Minä aloittelin tanssimista samana kesä kun mentiin naimisiin. Siitä on jo aikaa, olen pahasti koukussa eikä mies tanssi vieläkään. Hyvä hänestä tulisi, mutta kun kiinnostusta ei ole, niin ei ole. Silloin tällöin saatan kysäistä opettelemaan, mutta en edes puolitosissani. Onneksi meillä luottamus on aina ollut kaiken pohjana (ja mies tuntee minut tarpeeksi hyvin ettei yritäkään estää tanssimasta). Pahimmillaan kävin tansseissa ja treenissä jopa 5xvko, joka vaati kyllä mieheltä aikamoista venymistä. Nyt tahti on perheen ja ajan myötä tasaantunut kertaan viikossa, talvella vielä harvemmaksi.
Tanssi on minulle harrastus, ei seuranhakukeino, ja mieheni ymmärtää sen. Harmittavasti se vie yhteistä vapaa-aikaa enemmän kuin moni muu harrastus, mutta muuten miehellä ei ole valittamista. On vain tyytyväinen, kun tulen kotiin paremmalla tuulella kuin lähtiessäni... ;)
Tansseista olen löytänyt hyviä ystäviä ja myös sykähdyttäviä kokemuksia. Nuo ihanat fiilikset seuraavat mukana, mutta ovat kuitenkin vain tanssia, eivätkä missään tapauksessa voisi korvata omaa miestä. Kunnioitan toista sen verran, etten ala niillä kotona suuremmin kehuskelemaankaan, koska paha mieli siitä vain tulisi, suotta.
Tiedän olevani onnekas, kun miehelläni on riittävän hyvä itsetunto ja luottamus pelaa molemmin puolin. Silloin tanssiminen on vain harrastus muiden joukossa. Toki olen yrittänyt omalla käytökselläni olla aiheuttamatta turhia luuloja kotona ja mahdollisuuksien mukaan olen myös esitellyt hänelle tanssiystäviäni. On kuitenkin hänelle helpompi, kun kuljen tutussa porukassa. Asiasta puhuminenkin auttaa. Toisaalta, myös lavalla yritän tehdä aika nopeasti selväksi, että kaikki on kuitenkin vain tanssia, vaikkakin ehkä taivaallista sellaista. Näillä eväillä on pärjätty, enemmän kysymyksiä on tullut tutuilta ja työkavereilta kuin omalta mieheltä....
Toivottavasti, Kufitar, löydät omat keinosi luovia tilanteessa. Jaksamista ja kaunista kesää sinulle ja kaikille muille samassa tilanteessa oleville!