Tanssiharrastuksen vaikutus muihin liikunnallisiin harrastuksiin..... [Tanssijat] (Olavivaan 2008-06-30 11:18)
Itselläni tanssin vaikutus muihin liikunnallisiin harrastuksiin on varsin kausittaista. Tosin viimeinen puoli vuotta on ollut harrasteiden suhteen vähän sitä ja tätä, kun vapaa-aikaan on kuulunut muutakin tekemistä.
Itse olen harrastanut pari vuotta juoksemista ja hiihtämistä osittain tavoitteellisesti. Nyt kesällä ei vain oikein onnistu säännöllisen juoksemisen ja tanssi-iltojen yhdistäminen. Jompikumpi jää väkisinkin. Talven ja kevään aikana olin jo ajoittain huolestunut, että ennen kevään maratonia tuli juostua aivan liian vähän tuli tanssittua sitten sitäkin enemmän. Mutta ei se juoksukunto ollutkaan laskenut niin paljon kuin epäilin.
Joten itsekin olen tuon edellisen takia miettinyt, että mikä on tanssin ja juoksemisen vaikutus toisiinsa? Olen itse pitänyt tanssia enemmänkin kevyenä harrastuksena, jossa nautin tanssin tuomasta ilosta. Mutta kai se on uskottava, että jollain tasolla se myös pitää yllä peruskuntoa.
Suoraan alkuperäiseen kysymykseen kuinka tanssiharrastus on vaikuttanut muihin liikunnallisiin harrastuksiin? Siltä osin kuin golfia voi pitää liikunnallisena harrastuksena, niin tanssin myötä bägi on pysynyt täysin koskemattomana. Joten on tanssilla ollut varsin iso vaikutus. Valita oli oma ja se on tuntunut varsin hyvältä :).