[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Aloittelijaa pelottaa [Tanssijat] (Hikviiva 2008-06-24 14:44)

Viisain antaa periksi

Trickster
2008-06-27 8:04

Minulle on sanottu usein huonosta asennosta sekä tanssiessa että ratsastattessa. Usein neuvoista on apua, mutta korjauksen vaikutus on kovin lyhytaikainen enkä aina edes paljoa parempaan pysty. Ei kehon motoriikka ole yleensä sellainen asia, jonka voisi suit sait sukkelaan korjata, tuosta noin vaan. Rento pitäisi olla, muttei hervoton. Jäntevä siis, muttei tiukka. Helppoja asioita sanoa, mutta vaatii vuosien harjoittelun. Nuorna pitäisi vitsa vääntää, vanhana ei enää niin helposti taivu eikä oikein ole samanlaista voimaa ja kestävyyttäkään. Useimmiten tulee nykyään mentyä vapaassa muodossa, ellei pari satu olemaa oikein inspiroiva.

Ratsastuksessa luulin aluksi, että olisi hyvä saada hevonen 'pakotettua' muotoon ohjista vetämällä. Nykyään olen viisaampi ja nautin siitä, kun huomaan joidenkin yksilöiden aivan itsestään hakeutuvan herkälle kuolaintuntumalle, astuvan takajalkoja syvälle alleen ja antamalla korvillaan minulle täyden huomion. Jos meillä ei synkkaa noin hyvin, sopeudun tilanteeseen ja annan tavallaan periksi enkä yritä ottaa mitään työvoittoja satunnaisista ratsuista.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]