En tajua! [Tanssijat] (Aleksandra 2008-06-23 16:25)
Jos mies on vuosi(a) sitten hakenut sinua useasti ja viimeksi, olisi sinun periaatteessa tehtävä vastahaku ennen kuin mies voi sinua taas hakea. Sanon periaatteessa siksi, että silloin täyttyisi se vastavuoroisuus.
Tuntematta nikkiäsi tai sinua ja tapaustasi muutenkaan, voi joillain ihmisillä ja tässä tapauksessa miehillä olla kovinkin pitkä muisti tuon asian suhteen. Kun et häntä hae koskaan takaisin, niin miksi hän sinua taas hakisi?
Kun ihminen katsoo ns. toisen päälle, se tarkoittaa monia mahdollisia asioita. Ihastelua, ihailua, kiinnostusta, haikailua, uteliaisuutta, paheksuntaa tai jopa vihailua. Kuitenkin yleensä eniten kiinnostusta jollain tasolla. Kiinnostusta tanssiin, jutteluun, tuttavuuteen, ystävyyteen tai jopa enempäänkin.
Usein ihminen ei itsekään tiedä syvempää merkitystä katseelleen, eikä se sanan varsinaisessa merkityksessä tarkoita kirjaimellisesti noita mitä tuossa yllä luettelin, mutta epäilemättä tuolla aihealueella siinä liikutaan. Ihmisillä on kovin monia ja erilaisia syitä, esteitä, perusteluja käytökselleen.
Jos ihminen ei edes katso päälle, niin silloin olet kyllä ilmaa sille toiselle ja siinä on viesti varsin selvä. Kuitenkaan katsomattomuuskaan ei tarkoita välttämättä yhtään mitään.
Sitten tullaankin siihen vihailevaan katseeseen, jota olet mielestäsi kokenut. Se, että hän ei ole tullut osaltasi haetuksi ei oikeuta vihailemaan sinulle, vaan hänen pitäisi suhtautua asiaan neutraalisti. Silloin ehkä jo olisit häntä hakenutkin takaisin, sillä ethän mene vihailevan, syyttelevän luokse pyytämään häntä tanssimaan kanssasi. Vai menisitkö? Ehkä, jos olet pyhimys.
Miestä siis harmittaa, koska et ole hakenut takaisin.
Ylevät ja vihaisetkin katseet toista ihmistä kohtaan ovat typeryyttä ja sellaisella ihmisellä joka niitä harrastaa on yleensä omia peikkoja joita hän peittää, mutta nythän ei kuitenkaan mennä asioissa noin syvälle pohjamutiin penkomaan.
Älä missään nimessä sorru ajatuksiin: kelpaa / hierarkia, sillä jokainen saa olla oma itsensä loukkaamatta muita (tai itseään) ja hakea sitä jota haluaa hakea.
Koska asia vaivaa, tulisi se selvittää. Syyttelevä ja vihaileva ihminen on velvollinen itse tekemään aloitteen tilanteen korjaamiseksi, eikä siinä saata muutenkaan olla sen kummempaa.
Otan tähän vielä pari esimerkkiä:
1. Olen itse hakenut lukuisiakin naisia tanssimaan vaikkapa vuoden sisällä. Olen hakenut heitä monesti, mutta en liikaa rasittaen. Vielä, en ole tullut haetuksi heidän osaltaan. Kuitenkin oma hakemiseni on täyttänyt esim. kolme kertaa (eri tansseissa), joten vastavuoroisuuden täyttymisen vuoksi en voi enää hakea, ennen kuin on selvinnyt hakujeni toivottavuus. Mutta ei missään nimessä kiitos/ velvollisuushakuja. Se vääristäisi tilanteen. Suhtaudun asiaan neutraalisti ja hyväksyn tilanteen.
2. Olen hakenut naisia silloin kun se on luontevasti onnistunut ja aika lyhyen ajan sisällä vieläpä. Silti, vaikka olen itse hakenut viimeksi, saan vihapuuskan osakseni, KOSKA en juuri nyt hakenut TAAS. Ei vastavuoroisuus ja luonnollisella tavalla hakujen toivottavuus toteudu tuossakaan, vaan vihailun sijaan hänen olisi pitänyt yksinkertaisesti hakea itse ja sen jälkeen odottaa ehkä useatkin tanssit toteutuuko vastavuoroisuus toisinpäin.
Minun kohdallani ei kenenkään pidä tehdä hätäisiä johtopäätöksiä asioista, sillä vaihtelen hakujani jopa täysin satunnaisesti välillä, kuitenkin pitäen jonkinasteista tuntumaa yllä siihen miten toivottavia hakuni saattavat olla tai miten odotan vastahakemisia.
ps. Muuten, muuten olen kuitannut nyt viimeisetkin saamani pakit, saamalla tanssimyönteisen vastauksen hakemiselleni. Eli nollatoleranssilla mennään ( toistaiseksi), kun vaan jaksaa odottaa.
Toivottavasti tästä oli apua.
Terveisin Vinkelis