[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Kaakon viikonloppu - Tampsa, Kallioniemi, Iitiä, Tirva [Tanssipaikat] (MLeena 2008-06-16 21:34)

Kaakon viikonloppu - Tampsa, Kallioniemi, Iitiä, Tirva

MLeena
2008-06-16 21:34

Odottelin, että joku muu uskaltautuisi kirjoittamaan viikonlopun tanssiputkesta Kaakkois-Suomessa, mutta ei...

Aloitin tanssiviikonlopun jo keskiviikkona (päivällä teltassa ja illalla Vaakunassa), mutta varsinaiset lavatanssit alkoivat torstai-iltana Tampsalla. Kimppakyyti odotti Leikarissa Lappeenrannan retkeltä, nopea vaatteiden vaihto matkalla ja tanssikunto oli ok. Taikakuun musisointi oli jostain syystä rämisevämpää kuin edellisenä perjantaina Esakalliolla, liekö syynä lavan erilainen muoto ja esiintymislavan mataluus. Vuorotuntihaku toimii Tampsalla mielestäni nyt hyvin - naistenvuoroillakaan ei ole mantamyrskyä, haku on rauhallisen oloista. Ihan ok ilta.

Perjantain Kallioniemen alkuilta oli vaisua, mutta kymmenen jälkeen ei tarvinnut pakollisia taukoja pitää. Musiikin volyymit piirun verran turhan kovat, muuten tuttua Tarjaa ja Rossoa. Viimeisten valssien jälkeen tuskin jaksoi autolle kävellä, onneksi olin saanut parkkipaikan melkein portilta.

Lauantaina sain maalle mukaani rengin (tosin naispuolisen) ja juhannuskokot rakentuivat nopeasti, kolme kokkoa odottaa aattoiltaa. Saunomisen jälkeen auto kolmen kimpassa kohti Iitiää. Matkalla alkoi päivän työt rasittamaan ja ajattelin jäädä autoon nukkumaan alkutahtien ajaksi. Mutta enhän minä malttanut, kun mielenkiintoista väkeä näkyi paikalle tulevan! Ja mukavasti pääsi tanssilattialle jo heti alkuillasta. Lattiakin toimi paremmin kuin kaksi viikkoa sitten - tai sitten olen vain tottunut liukkauteen. Esiintyjänä Marko Lämsä ja Pallosalama (jos oikein muistan), tykkäsin kovasti. Etenkin My way ja Kertokaa se hänelle jäivät lämpimästi mieleen. Marko kuulemma kulki välillä esiintyessään tanssijoiden joukossa, minä en tuota huomannut, koska nautiskelin silmät kiinni. Eli illat vain paranivat.

Tanssiputken päätti kotilava Tirva, joka ei pettänyt taaskaan. Väkeä oli aluksi vähän, mutta ilmeisesti jalkapallo-ottelun loppuminen toi paikalle runsaasti miehiä. Haettavia oli naistentunnilla vaikka kuinka, tosin joitakin miehiä ei sitten tavoittanut millään, onneksi kaveriapu pelasti yhden haun - miestä vaihdettiin kädestä käteen. Yllättävää taitotason parantumista voi tanssimiehissä havaita kahdessa vuorokaudessa! Tanssitilaa oli hyvin eikä kolhuja tullut. Musiikki tanssittavaa, puhaltimet antavat kyllä paljon lisänautintoa, pieni miinus taukomusiikista. Lavalla mm Nalle Lehtonen ja Rainer Friman. Tanssijoiden joukossa vierailijoita melko kaukaakin. Kokonaisuutena paras ilta tanssiputkessani.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]