Miltä tuntui eka kerta? [Tanssijat] (Ytp 2008-05-25 14:32)
"tarpeeksi"-tila karkaa eteenpäin koko ajan
...niin totta :-(
AINA on jotakin jota haluaisi osata enemmän, paremmin... tai edes vähän... minä en ainakaan ole omaan osaamiseeni tyytyväinen, aina puuttuu muka jotakin. Joskus tuntuu puuttuvan aika paljonkin.
Toisaalta sitten kun muita tanssijoita ajattelee, niin heidän suhteensa en ole ollenkaan kriittinen. Minusta kaikki osaavat tarpeeksi käydäkseen lavoilla. Mikähän siinä on, että juuri itseään kohtaan sitä tuppaa olemaan niin kovin kriittinen?
Näkisin että missään nimessä ei kannata asettaa itselleen mitään rajaa, että vähintään sitä-sun-tätä pitää osata ennen kuin "voi" käydä lavoilla. Missään ei harjaannu niin hyvin tanssimaan kuin tositilanteessa... alussa kun itse olin aloitteleva, muistan että valtaosa illoista jätti jotenkin tympeän tunteen, pettymyksen. Silti aina vain halusi lähteä uudelleen ja uudelleen, ja hissukseen se tympeä pettymys vaihtui varovaiseen tanssin iloon...
...vaikka ei se tanssitaito kehitykään salamannopeasti, niin kun vain jaksaa käydä tansseissa niin oman ei-niin-täydellisen tanssitaidon sietokyky kasvaa kyllä :-)