Miltä tuntui eka kerta? [Tanssijat] (Ytp 2008-05-25 14:32)
Terppi. Ensiksi sanottakoon, että tarkoitus ei ole kalastella rohkaisevia tai kannustavia kommentteja. Niin tässä kuin muissakin hommissa onnistuminen ja sen mukaiset tuntemukset ovat aika pitkälle kiinni itsestä. Kunhan nyt vain pistän tuoreet fiilarit paperille.
Lavaneitsyys lähti Riutanharjulla lauantaina. Riutta on varmaan aika hyvä paikka aloittaa. Toimiva lava lukuunottamatta sitä pientä sumppupaikka esiintyjäkorokkeen edessä. Väkeä paikalla sen verran, että väljyyttä ja väylää löytyi sopivasti.
Miltä se nyt sitten tuntui ... yllättävän ontto tai tyhjä olo. Vastaavaa ei ole ollut näiden kursseillaolojen aikana, oli kyse sitten puolentoista tunnin tai päivän sessiosta. Kun aikaisemmin kyselin, että kuinka hyvä on tarpeeksi, niin nyt olen vakuuttunut, että tuo tarpeeksi on vielä aika kaukana.
En tarkoita tällä sitä, etteikö alkeiskursseilta olisi sen verran omaksunut, jotta kutakuinkin pystyssä(päin) taapertaa kappaleen ajan tahdissa pysyen perusaskelta ja muutamaa peruskäännöstä vuorotellen. Näitä vetoja oli muutama ja kun vielä daamit seurasivat todella sujuvasti, niin en minä ainakaan havainnut suurempia komplikaatioita puolin tai toisin.
Mutta tuollainen ei oikeastaam sykähdytä sen kummemmin, teknisesti puhdas suoritus mutta eipä muuta. Parhaiten jäi mieleen valssahtelu, jonka aikana kenkät kopisivat enemmän kuin yhteensä koko lyhyellä tanssiuralla. Mutta silti siinä hommassa oli jotain muuta positiivista ja aktiivista asennetta, joka vain tuntuu hyvältä. Hieman asiaa edesautti, että daami nyt sattui olemaan erittäin viehkeä, mutta ei se kaikkea selitä.
Jotenkin siis pitäisi päästä nyt aika nopeasti seuraavalle osaamistasolle, jotta tuohon lavahommaan saisi jotain mieltä omalta osalta. Mutta tuota tasonnostoa ei taida onnistua viemään läpi "harjoittelemalla" tositilanteessa tuntemattomien kanssa. Siihen asti tässä voisi kai laittaa tuon aurinkokukka-merkin itsellekin minne-menossa-taulukossa, koska minulle on ihan ok, vaikka tanssi pitäisi aloittaa muutaman kerran uudelleen. Tiedä vaan sitten, kuinka tuon markkinointi onnistuu. Tanssinetissä olevilla kun taitaa taidot olla hallussa ja muut eivät taida tunnistaa.