[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Ei käden ali -tanssittajia Merikievariin [Tanssipaikat] (Krisse 2008-05-23 10:38)

Ei käden ali -tanssittajia Merikievariin/Elevaarasta

Stefanus
2008-05-23 15:08

Jokunen sana Elevaarasta. Jokkerihan sai aikoinaan koko Posion juoksemaan, sieltä kolusta sitten lähti yksi olympiamitalisti, 2.11 maratonin juossut ja paljon muitakin kovia tyyppejä. Juoksivat kansakoulun käytävillä 40 asteen pakkasilla lenkkejä, hyppivät tuhansia ja taas tuhansia loikkia. Posion Pyrintö oli paras junioriseura siellä, missä olin ensimmäistä kertaa juoksemassa SM-maastoissa.

Jokkerillahan oli ennen kirjoittaessaan Juoksija-lehteen erittäin värikäs tapa ilmaista asioita. Saattoihan niistä herkkähipiäiset jopa loukkaantua, mutta tuskimpa hänen ilmaisuistaan kukaan juoksemista lopetti, tai mistä minä tiedän.

Pari kertaa Elevaara kävi valmentajauransa aikana pitämässä meille valmennustilaisuuden, kun tapa oli joskus kutsua näitä vierailevia Guruja. Kerrankin hän kommentoi erään kaverin juoksua, että "juoksee, kuin ruumensäkki". ei tämä kaveri ollut moksiskaan ja samainen kaveri muuten oli parikymmentä vuotta sitten erittäin luotettava kansallisen tason maratoonari ja pisteli parhaimmillaan maratonin 2.23! Että se ruumensäkistä.

Kyllähän mielipiteitä maailmaan mahtuu ja jos aina haluaa loukkaantua jostakin, niin ainahan sitä saa nenä kippuralla kulkea. Nyt en tällä tarkoita ketään erityisesti, vaikka vastasinkin tähän perään. Tiedänhän minäkin tässä lähelläkin yhden kaverin, joka ei nyt niin hirveän innostunut ole kädenalituksista ollut, mutta mitä sen on väliä. Jos ei nyt lopeteta kädenalittajilta lippujen myyntiä. Mutt a ainoa tapa, millä näihin mielipiteisiin ja asenteisiin voidaan vaikutta, on nimenomaan mennä näihin paikkoihin ja tanssia kuten soitetaan, vaikka kädenali. Kyllä ne lippurahat sitten loppujenlopuksi kuitenkin kelpaavat.

Minä ajattelen näistä tanssien järjestäjistä mielipiteistään huolimatta niin, että hyvä että jaksavat tansseja järjestää. Olemmehan mekin täällä innokkaita mielipiteiden esittäjiä, mutta harvoistapa meistäkään taitaa olla hyppäämään tanssinjärjestäjän pöksyihin. ei tehdä elämää suurempaa asiaa ihmisten-tanssinjärjestäjänkään mielipiteistä.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse] [Poista]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]