Bugg-eteneminen [Tanssilajit] (Suke 2008-05-11 10:29)
Njaa, kyllä minä olen sitä mieltä, että vieminen ja seuraaminen on paritanssin ydin, ja jos se on kunnossa niin kuviot aika suurella todennäköisyydellä saadaan onnistumaan. Ihan huolimatta siitä, onko ne vakioitu vai ei.
Omassa puheenvuorossani viittasin nyt lähinnä ilmiöön konkarikurssi + monimutkainen kuvio-opetus ilman viennin opetusta + opitun yrittäminen lavalla käytäntöön sellaisen daamin kanssa, joka ei ole kyseisellä kurssilla ollut. En suinkaan ajatellut että koskaan ei kukaan saisi kokeilla mitään uutta missään ellei ole satavarma että osaa sen samalla lailla kuin muut :-)
Käytännössä siis naiset joutuvat sietämään välillä huonosti(kin) vieviä miehiä, jos ja kun haluavat meidän tulevaisuudessa vievän myös muita kuin aivan peruskuvioita.
Totta kai. Ja siedämmehän me. Mutta auttaisi kauheasti, jos olisi edes kalpea aavistus naisella siitä, mitä häkkyrässä tulisi tapahtua. Jos ei samalla kurssilla ole ollut, niin sitten miehen joko pitää selittää mitä tulisi häkkyrässä tapahtua, tai sitten miehen tulisi osata viedä se häkkyrä - miten siitä muuten valmista saadaan?
Mutta mielipiteitä on niin monta kuin tanssijoitakin. Naisen näkökulmasta EI ole kivaa joutua hämmennyksiin kun mies alkaa häkkyröidä ja punainen lanka katoaa kokonaan. MINÄ toivoisin, että joko mies a) selvittäisi miten kuvion voisi viedä selkeästi tai b) selittäisi mitä haluaa tapahtuvan. Tosiaan, vain minun mielipiteeni tämä... :-)