Naistenrivin suuntima [Tanssijat] (Pilke 2008-05-19 9:29)
Kiitos Pilke!
Olen itse ihmetellyt ihan samaa, ja suoraan sanottuna minusta on VASTENMIELINEN tämä ilmiö, että naiset tunkevat keskelle tanssilattiaa miesten haulla. Tulee mieleen, että kyseessä on naisten vapautusliikkeen ilmentymä tanssilavalla. Että, vaikka onkin miesten vuoro hakea, niin siitä huolimatta nainen yrittää ottaa tilantee haltuunsa työntämällä itsensä sen miehen eteen, kenen haluaa itseään hakevan.
En tiedä, helpottaisiko tätä naisten hakuvuorojen lisääminen? Millainen kokemus on teillä, jotka olette käyneet paikoissa joissa on vuorotunnein vaihtuva haku...?
Joka tapauksessa juuri tästä syystä kartan Riuttaa ja Kolmilammin lavaa, sekä olen entistä enemmän alkanut karsastaa Ruusulinnaa jossa naisten rivin tunkeminen keskilattialle on valitettavasti viime vuosina yleistynyt. Pavillakin jotain on havaittavissa, mutta ei niin silmiinpistävästi vielä, ja Järvenpään naisten rivi on pysynyt kuta kuinkin siellä missä sen kuuluisikin olla...
MLeena jossakin muussa ketjussa sanoi, että yksi keino vaikuttaa asiaan on, että miehet eivät hakisi keskilattiarivistä vaan sen takaa. Toimisi, mutta vaatisi sen että suurin osa paikalla olevista miehistä todella käyttäytyisi näin.
Kaiketi taistelu tosiaan on niin kovaa, että naiset pelkäävät joutuvansa seinäruusuksi mikäli eivät änkeä ihan rivin eteen ja suoraan miesten suuhun. (Itselle on enemmän noloa se, jos tungen eturiviin ja sitten jäänkin siihen tököttämään, muut tanssivat ympärillä ja kukaan ei hakenutkaan minua...)
Ääh summa summarum, naiset kun haluavat olla aktiivisia ja niskan päällä (ei Pekan) kaikessa. Mie taidan olla kovin vanhanaikainen...
Onko Tnetissa ketään sellaista naista, joka olisi näitä keskilattialla tyrkyssä seisovia? Olisi mielenkiintoista kuulla vastine---- miksi te oikein seisotte siellä?