[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Jenkkapirtillä - vaikka ei pitänyt olla [Tanssipaikat] (MLeena 2008-05-18 18:58)

Jenkkapirtillä - vaikka ei pitänyt olla

MLeena
2008-05-18 18:58

Tästä tulee sitten nami-nami juttu, joten voi vapaasti siirtyä seuraavaan.

Ystävät tietävät paremmin, mitä ihminen tarvitsee. Näin voi ajatella eilisestä, kun tuli viesti, että oletko ihan varma, ettei tänään tanssita. Ja kyytikin oli tarjolla. Eihän minua tarvinnut kahta kertaa houkutella. Nopeasti päivän työt maalla valmiiksi, kotiin suihkuun ja menoksi.

Matka sujui mukavasti tulevan uuden Kouvolan maisemia ja etenkin suuria tuomia ihastellen. Kauan saatiin matkata ennen kuin tuleva kaupungin raja tuli vastaan. Pari kuntaa siinä taisi olla välissä ennen Asikkalaa.

Jenkkapirtin parkkipaikka oli kohtuu täynnä jo klo 20.10 ja jonoa lippuluukulle yllättävän paljon. Sisään päästiin ja ensimmäiseksi pääsin herkuttelemaan matkaseuran kanssa PNP:n esittämille tangoille. Sitten olikun vähän viileämpää. En ole muistaakseni lauantaitansseissa Jenkkapirtillä käynyt, joten tuttuja tanssittajia ei aluksi näkynyt. Naisten määrä oli tietenkin taas melkoinen miesten määrään verrattuna. Onneksi sentään muutaman kerran päääsin parketille ennen ensimmäistä naisten puolituntista. Sen käytin ahkerasti hyväkseni, joten olo oli mukavan lämmin sen jälkeen.

Polkkien aikana kahvilan jono oli pitkä. Mutta täytyy kiittää siitä järjestäjiä - jonossa ehti jutella seuraavan jonottajan kanssa. Ja ennen kuin päästiin kassalle alkoi tango. Voi ei, ajattelin. Mutta ilo oli lähempänä kuin arvasinkaan, tuo juttukaveri suostui ihan vapaaehtoisesti lähtemään tanssimaan. Ehtiihän sitä juomaan myöhemminkin.

Kun tangot loppuivat, en halunnutkaan mennä uudelleen ruuhkaiseen naisten riviin. Anteeksi vaan muut naiset, olin itsekäs, mutta nyt oli minun vuoroni pitää vain silmiä kiinni ja nauttia. Ja sitä tein muutaman edellisen ikävän viikonkin edestä!

Kaikki hyvä loppuu aikanaan, niin PNP:n ja myös Taifunin musiikki. Kotimatkalla vielä hyvät ruisleivät ja taisinpa pienet unetkin takapenkillä ottaa. Kiitos turvallisesta kyydistä kuljettajille.

Vain yksi asia illasta jäi puuttumaan...

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse] [Poista]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]