Sinitaivaan alla sunnuntai-Pavilla [Tanssipaikat] (Aito 2008-05-05 9:47)
Mukavan, ihanan ja ajoittain mahtavankin viikonlopun ja vapun vieton päätös Pavilla ei ollut ollenkaan pöllömpi ajatus. Minä en ole ikinä sunnuntaisin Pavilla käynyt ja ilmeisesti nytkin sain varsin päinvastaisen kuvan sunnuntaitansseista siellä, paikalla oli mielestäni nuorehkoakin porukkaa. Savolainen yritti pelotella mua koko viikonlopun että siellä on vanhaa väkeä ja minua ei haeta ja niin pois päin, yritti kai ehdottaa sanattomasti että oltais tanssittu koko ilta yhdessä. No minä tyttö se halusin yrittää, yrittänyttä ei laiteta, niinhän sitä sanotaan. Ja sanottiin kyllä eilenkin, sillä oikein mukavat ja hyvät tanssit oli.
Matkaan lähdettiin jo iltapäivällä aikaisin, sillä oli sovittu että mennään tuttavapariskunnalle syömään siinä iltapäivällä ja siitä sitten tanssimaan. No oltiin heidän aikatauluilleen viikko liian aikaisessa, he odottivat meitä vasta viikon päästä. No hätä ei ollut tämän näköinen, sillä miehet passitettiin kauppaan (ihanaa kun sunnuntaisin on kaupat auki) ja pian oli mahtava grilliruoka nenän edessä. Kahvitkin saatiin ja vaatteiden vaihdon jälkeen jatkettiin vartin ajomatka Paville, missä olikin jo ensimmäiset valssit menossa kun paikalle saavuttiin.
Paljon näytti olevan tuttuja, jopa kahviossa istui yhden upean bändin jäseniä kahvilla, olivat tulleet viettämään iltapäivää Paville. Sinitaivaan pojat oli lavalla ja pian sainkin jo iloiset tervehdykset aina niin iloisilta ja suloisilta bändin pojilta. Heti alkuun haettiin tosi hyvin. Ja oikeastaan koko illan. Yhdet cha-chat meni kyllä enemmän nauramiseksi kuin tanssimiseksi, olisko pari tanssiaskelta otettu, niin hurtit jutut oli. Voi apua, tansseissa käy näköjään muitakin hulluja kuin minä ;D
Masurkkaa ja polkkaa en uskaltanu mennä, pelkäsin tuon selän puolesta, joka oli kipeytynyt edellisiltana Riutalla. Muuten kyllä varsin paljon tanssin. Sinitaivaan soundit oli kyllä kohdallaan, siinä on hieno orkesteri! Huomasin jopa että nyt soittivat enemmän tangoa kuin esim muutama viikko sitten Pesäkalliolla, jossa jo sitä ihan kaipasin. Tosin eilen ei olis tarvinnu tulla tangoa ollenkaan, niin ei olis mieli pahoittunu niinkuin se eilen teki. En voi ymmärtää nimittäin ihmisiä jotka lupaa tai PYYTÄÄ jotain erityistä mutta sitten eivät pidä lupauksestaan tai pyynnöstään kiinni. Vaikka olenkin naimisissa oleva nainen, niin ei mulla nyt ihan tarvis leikkiä kuin jollain hemmetin leikkikalulla :( No onneksi Savolainen oli mun mukana niin pettymyksen ja pahan mielen nieleminen oli paljon helpompaa kun oli ymmärtävä ja rakastava mies kyljessä kiinni.
Naistentunnilla olin ahkera. Olenko oikeassa vai tuliko naistentunnilla kahdet hitaat valssit? Toiset tauolla, toiset bändin soittamana? No joka tapauksessa tanssin kummatkin parhaassa mahdollisessa sylissä. Hain sellaisiakin miehiä naistentunnilla, jotka eivät minua olleet hakeneet ja kylläpä kannatti. Yhden herkunkin hain oikein juoksujalkaa, vieläpä Savolaisen vierestä. Mies on minua aika paljon lyhyempi ja välillä tunnen itseni rautakangeksi tai joksikin kömpelöksi mammutiksi näiden hienosti tanssivien lyhyempien miesten kanssa, mutta eilen meno oli kyllä kaikkea muuta kuin rautakankimaista. Nautin joka solulla, joka sekunnista!
Jaloista huomaa että viime viikolla tuli tanssittua tavallista enemmän. Kolmena iltana saman viikon aikana on minulle tosi paljon. No ainakin ensi viikonloppu tulee huilattua ja vietettyä äitienpäivää, mutta jos seuraavana vain lapsenvahti saadaan niin saatetaan johonkin päin tanssimaan ampaista.
Kaunis kiitos taas eilisistä tansseista. Savolaiselle lähtee jälleen kerran ne sydämenmuotoiset kiitokset ja niiaukset. Sinitaivaalle superkiitos hyvästä musiikista ja kaikille hakijoille ja minua tanssittaneille kaunis hymy ja niiaus. Myös sille törpölle joka mokas pahan kerran niiden tangojensa kanssa. Varrotkoon vaan, kosto on suloinen ;)))))))