[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Paljonko maksaisi... [Tanssijat] (J06 2008-04-27 10:35)

Melko kohtuullista

Marcos
2008-04-28 11:38

Ei 50 euroa paha ole. Aika lailla lyö yksiin myös Hambin laskelman kanssa 2,50 euroa/kappalepari, pitäähän yksittäismyynnissä ollakin a-hinta vähän korkeampi. Ensin mainitusta laskelmasta tulisi 2 euroa, jos tanssitaan 25 kappaleparia illassa, aika harva paljon enempää tanssineekaan.

Voisihan tuollainen osaavan viejän seurassa tehty esilläolo parantaa flaksia seuraavinakin iltoina, sillä voisi olla pitkäaikaisvaikutusta. Hinnan voi periaatteessa ajatella kuoletettavaksi usan tanssireissun aikana.

Luulen, että miehet joutuvat maksamaan satasen tunnin pituisesta henkilökohtaisesta palvelusta niillä markkinoilla, joilla naisilla on etulyöntiasema...Varmaa tietoa ei minulla toki asiasta ole, pikemminkin vanhaa, toisen käden mutu-tietämystä, muistaakseni sekin eteläisen naapurimaan oloihin pohjautuvaa.

Itse ajattelin juuri tuollaistra 50 egeä per ilta, kun joskus, niinkuin koemielessä, ajattelin eksotiikannälkäisä turistinaisia viedä suomalaisen tanssilavakulttuurin ihmeellisyyksiä kokemaan. No, eihpä noita asiakkaita kylläkään ilmaantunut, melko vähäistä oli markkinointikin, myönnän. Ajatus on vapaasti kenen vain hyödynnettävissä, itse en enää sellaista lisäduunia kaipaa. Ihan on kylliksi, jos saa näitä käsillä olevia projekteja kunnialla edistetyksi, tekemistä riittäisi loppuiäksi. Kovasti on tanssiminenkin tuosta kärsinyt, en enää maksulliseksi tanssimieheksi lähde...

Maksun pyytäminen suomalaiselta naiselta on tietysti vähän korkeamman kynnyksen takana, kun ei ole mies silloin ihan samassa mitassa "oppaan roolissa", mutta eiköhän tosimieheltä sekin onnistune, nykyisinhän kaikesta koitetaan tehdä kauppatavaraa.

Onhan meillä lisäksi tuota pelkkään ihmisystävällisyyteen pohjautuvaa maksutonta lavakummitoimintaa...

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa palstalla] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]