Samanlaisen mekon ongelma - vai ei [Varusteet] (Marlen 2008-04-24 22:37)
Parhaiten tietenkin pystyy vastaamaan em. kokemuksen kautta. Miehilläkin on lattarikengissä korkoa useampi sentti, mutta niilläkin tanssiminen on taivaallista verrattuna kapeilla koroilla tanssimiseen. Tunnustan, etten osaa edes kävellä luonnollisesti vähääkään korkeammilla kapeakorkoisilla kengillä. Ja voin vain kuvitella, miltä tanssimiseni niissä näyttää, kun se itsestä ainakin on tuntunut hyvin vaikealta ja kamalan luonnottomalta. En siis ole oppinut kyseisillä kengillä tanssimaan. Lavoilla en olekaan jalkojani muistaakseni koskaan kiduttanut korkeakorkoisilla kengillä, vaan olen nautiskellut venytyksistä, vanutuksista ja ojennuksista ihan jalkoja tukevilla, liikettä myötäilevillä, erilaisilla, kivoilla matalilla (matalakorkoisilla tai mieluiten korottomilla) tanssikengillä. Tärkeimpänä seikkana olen pitänyt kuitenkin jalkojen hyvinvointia, sillä jos varpaita puristaa tai hiertää, niin se kyllä näkyy ja tuntuu päässä asti. Minusta ei oikeasti olisi tanssimaan neljää, viittä tuntia lavalla korkokengissä, vaikka kaikki lisäsentit koroista olisivatkin tarpeen. Aikoinani olen tietämättäni käyttänyt törkeästi hyväksi korkean koron korostamaa säären linjaa yhdistettynä tanssiasuun. Viime mainittuun en koe olevan varsinaista tarvetta lavoilla tanssiessa tai ainakin voi yrittää pärjätä muillakin keinoin, vaikka sitten altavastaajana. Ja niistä mustelmista säärissä...viikko sitten sain jostain kovasta kannasta niin mojovan tällin nilkkaani, että vieläkin näyttää tosi pahalta ja runnellulta; ja tämän tason mustelma oli ensimmäinen kohdallani tai toivonpa todella, ettei uusintaa tule tai pian alan aristella tanssiessa. Vedet tirskahti silmiin, kun kolaus kävi! Sitä en tiedä, oliko kyseessä naisen/miehen matala vai korkea korko, mutta kova se oli ja lujaa osui.