Mä annoin sulle kympin vain [Tanssijat] (Tapani 2008-04-16 15:29)
Ensimmäisen kerran taxi-dancereihin "törmäsin" Helsingin Swing Springin bileissä v. 2005. Mainoksessa mainittiin takseista ja minä tietämättömänä tyttönä ajattelin, että onpa hienoa, kun ovat järjestäneet kyydityksen autottomille bilettäjille, joihin itsekin kuuluin. No, jossain vaiheessa tietenkin tulin valistetuksi, että "Taxi"-lappu miehen rinnassa (taxinaisia en nähnyt) tarkoittikin vain konkaritanssijaa, jota kuka tahansa taitoon katsomatta sai käydä hakemassa (ilmaiseksi....). Nuo muutamat uskalikot olivat jatkuvasti lattialla, joten en päässyt heitä hakemaan. Tuskinpa aloittelijana (ensimmäinen kosketukseni swingtansseihin) olisin uskaltanutkaan; suu auki vain katsoin heidän taitoaan.
Tanssin/tanssiparin maksullisuudesta en tiedä, mutta joskus nuorena tuli TV:sta amerikkalainen elokuva, jossa naiset istuivat omissa pöydissään puhelimen kera. Miehet olivat vastakkaisella puolella. Kun he huomasivat mieleisensä naisen, he soittivat tälle ja menivät sitten tanssimaan. Tanssi/tanssijatar oli maksullinen, mutta en muista enää, miten se maksettiin. Tuossa elokuvassa tällaista ammattia pidettiin häpeällisenä. Mitään sänkypuuhia ei näytetty, mutta jos sellaista on annettu ymmärtää, niin en muista tai olin niin naiivi, etten ymmärtänyt. Elokuva loppui surullisesti - mies ei saapunut naistansa noutamaan, vaikka häätkin oli jo suunniteltu. Noin paheellinen nainen, tanssi maksusta miehen kanssa...Tanssilajejakaan en enää muista; tuskin olen tuohon aikaan niitä tunnistanutkaan. Hitaita varmaankin.