Aito aitona Aitoossa [Tanssipaikat] (Aito 2008-04-06 14:01)
Joku erittäin fiksu ihminen on keksinyt järjestää tansseja noin hyvän nimisessä paikassa (lue: mielestäni parhaan niminen paikka maailmassa ;) )niin pitihän sinne lähteä vihdoin viimein minunkin tai siis meidänkin katsomaan minkälainen paikka se oikein onkaan.
Matkaan lähdettiin jo päivällä, sillä meidät oli kutsuttu kylään yhden tanssiystävämme luo. Tuliaisiksi vietiin itse leivottu kakku, koska emäntä ilmoitti että muuten tulee pöytään pelkkää kaupan pullaa. No olihan siellä niin maistuvaa suolaista piirakkaakin, että Savolainenkin otti kaksi palaa eikä vieläkään oo mitään myrkytysoireita tullut. Siinä kyläillessä ja moneen kertaan matkalla SP:n kanssa puhuessa asiasta, ajattelin että kyllä tämä tanssimaailma on sitten ihmeellinen. Minäkin olen saanut älyn monta älyn hyvää ystävää, puhumattakaan kavereista, tanssin parista. Ja silti ne vanhat ystävät joita on ollut, on edelleenkin turvallisena seurana silloin kun ei huvita tanssia tai haluaa puhua jostain ihan muusta.
Aitooseen lähdettiin sitten peräkanaa, koska kotimatkalla olis tullut turhan paljon kiertoa jos oltais heitetty tämä Ystävä kotiin. Siskoni on ollut Aitoossa joskus koulussa muinoin ja vähän pelkäsin että kuinkahan monta hänen vanhaa hellua tulee illan aikana hakemaan ja luulemaan minua siskokseni. No tulos puhdas nolla.
Auto parkkiin takapihalle, autojen määrä lupasi hyvää kun kello oli vasta hiukan yli kahdeksan kun paikalle saavuttiin. Lipun hinta kohtalainen, narikassa ystävälliset ihmiset. Heti narikassa sainkin sitten ensimmäisen illan ihanan asian (siis tansseissa), nimittäin ulkomaan tuliaisen. Olisi tehnyt mieli heti mennä "pukemaan" tuo lahja ylle, vaan olin jo pukeutunut toisenlaiseen tuoksuun. Lämmin kiitos tuliaisesta, pääsen tänään heti koekäyttämään sitä. Onkin ollut tuota tuoksua jo ikävä ;D
Tanssipaikka teki minuun suuren vaikutuksen. Täytyy nimittäin sanoa että paljon oli hyvää Aitoon Honkalassa, siis muutakin kuin nimi. Lattia erittäin hyvä, liukkaus juuri sopiva minun kengilleni. Lattian muoto suotuisa kokoon nähden. Jos esim vertaa kokoa Kolmilammiin, mikä on mun ehdoton suosikki nro 1, niin samankokoisesta parketista tuli Aitoossa tunne, että pinta-ala on paljon suurempi. Tosin tanssivaa väkeä ei ihan järkyn paljon ollut, siis tungokseen asti niinkuin lähes aina Kolmiksella, joten voi se johtua siitäkin. Naistenrivi oli ihanan pieni, joten aika pian minäkin halusin kokeilla onneani rivissä. Ja heti onnasi. Ihana viejä, hyvä tyyli ja iloinen ilme, antoi odottaa illalta muutenkin hyviä hakuja. No het melkein tuli eka naistentunti ja minä olin ahkera. Hain tuttuja kun niitä oli vieraasta paikasta huolimatta jonniin verran. Savolainenkin sai olla haettavana ja tanssia muidenkin kuin pelkästään minun kanssa. Naisten tunnin jälkeen tuli polkkaa ja sitä mentiin sitten tyttöparilla niinkuin oli sovittu. Hyvin mentiinkin, vaikka välillä vähän pistikin puuskuttamaan.
Tanssien lomassa oli hyvä käydä tilavassa kahviossa nauttimassa virvokkeita ja vähän syötävää. Noin pieneen paikkaan ajateltuna, oli pöytiä runsaasti, muistaakseni jopa 13 kpl. Ja kahviossa myytävänä sekä makeaa että suolaista. Hyvä hyvä! Siellä oli sitten ilo jutustella tuttujen kanssa ja kuunnella vähän turhan nopeaa taukomusiikkia. En tiiä oliko Sinitaivaan poikien omat levyt kun soi, mutta vähän pisti korvaan että kauhean nopeaa tuli aina tauolla. No siinä oli hyvä levähtää aina hetki.
Sinitaivas soitteli tuttuun turvalliseen tyyliinsä. Huumori ja ilo näkyy poikien naamasta ja tavasta soittaa. Juuri ennen toista naistentuntia tuli masurkat ja minä menin taas sitä Ystävääni etsimään naistenrivistä, niin mitäs kävikään: mies tuli hakemaan minua masurkalle. Voi miten onnellinen olinkaan. Tunsin itseni super-naiselliseksi kun tuijotin miestä herkeämättä silmiin koko kahden kappaleen ajan ja pitelin hameenhelmasta kiinni vapaalla kädellä niin että pikkurillikin sojotti somasti ulospäin :) Mies ei mennyt sekaisin tuijotuksestani kuin vasta viime metreillä, mutta se sopi minulle oikein hyvin. Savolaisen kanssa onnistuin nyt tanssimaan Sinä vain kappaleen, joka merkitsee meille paljon. Siinä on osuvat sanat ja tunnelma jotenkin niin upean herkkä. Muutenkin ihanaa kun sai oman kultamussukan kanssa tanssia hyviä kappaleita, hyvässä tilassa, ihania ihmisiä ympärillä. Oikein hyvä ilta siis.
Kotimatkaan lähdettiin jo vähän puolen yön maissa, ei sitä vanhat jaksa ylenpalttisesti riehua. Hymyssä suin kotimatkalle lähdettiin ja mielessä ajatus että ei ollenkaan hullumpi tanssipaikka lauantai-illan vaihtoehdoksi. Käykääpä muutkin vilkaisemassa Aitoon aitoa tunnelmaa, se kannattaa varmasti!