[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Valssista [Tanssilajit] (Andreas pks 2008-01-30 8:14)

Hambosta

Murumamma
2008-03-30 11:26

Mukava lukea täältä palstaltakin, että hamboa kurssitetaan ainakin siellä etelässä siten, että kenties saamme kohta nauttia ja nähdä toivottavasti lavoilla sitä sitten tanssittavan vähintäänkin polkan tapaan kerran illassa. Tanssista haastavan tekee juuri tuo parin tanssimisen eriaikaisuus pyörimisvaiheessa ja siksi niin kovasti sitä toivoisin tuonne lavoille sellaiseksi pähkinäiseksi makupalaksi. Kyllikinrannassa sitä olen viimeksi viime kesänä nähnyt tanssittavan ja voin sanoa, että tosi kurjalta tuntui vain katsoa! Siksipä on koko ajan suunnitelmissa, että porukalla vähän niinkuin vaikka keskenään opetellaan ja verestellään hambo täällä meilläkin päin kesäksi lavakuntoon. Ainakin Marimurun kanssa uskon, että joku viikonloppu saamme treenattua ainakin toisen meistä mieheksi...aikoinaan se mies olin minä Marimurulle Kaustisilla, mutta nyt voi olla, että osat vaihtuvat, kun Marimuru on hommassa jo muiden tanssien osalta paljon osaavampi. Hambosta makosimmat menot tanssimuistojen aarrelippaassa ovat Iisalmesta Olvi Hallilta; niissä tanssijameissa tuli tanssittua monta hamboa sellaisella imulla ja intensiteetillä, että se tuskin koskaan enää toistuu, mutta tosi ihana sitä on muistella vieläkin. Kaikille hambosta kiinnostuneille tanssinharrastajille toivon antoisia ja ihania hamboiluja. Siinä tanssilajissa on sitä jotakin, ainakin harvinaislaatuisuutta ja vaikeutta ja vielä jotakin muuta nannaa, mitä en oikein osaa sanoiksi pukea.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse] [Poista]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]