[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Ykköshaettava, kakkoshaettava, korvike, hätävara, pakitus [Tanssijat] (Mercury 2008-03-26 21:49)

Ykköshaettava, kakkoshaettava, korvike, hätävara, pakitus

Mercury
2008-03-26 21:49

Tapahtui Kuntsilla palmusunnuntaina

Tässä kun on nyt jonnin joutavaa aikaa kirjoitella, niin täällä lumimyräkän keskellä talvilomaa viettäen ja saunan lämpenemistä odotellen kerronkin yhdestä viime sunnuntain Kuntsin tapahtumasta, johon liittyvä asia jäi mieltäni vaivaamaan. Tapahtui nimittäin niin, että aikoessani hakea erästä daamia tangolle, ehtikin muuan toinen kavaljeero hänet poimimaan aivan nenäni edestä ennen minua. No, en tuosta hätkähtänyt - sama kuviohan toistuu tanssi-iltojen aikana useastikin. Siitä sitten vaan valitsemaan nopeasti toista daamia tilalle, vaikka vierestä kuten aina ennenkin vastaavassa tilanteessa. Vaan nytpä heittäydyinkin leikkisäksi, sillä edessäni seisoi ainakin pari kolme erittäin tuttua daamia, joita aloin siinä sitten “hätääntyneen oloisena” arpomaan. Päädyin kuitenkin nappaaman heidän vierestään minulle ennestään tuntemattoman daamin. Toki hän kanssani tanssimaan lähti, mutta ennen kuin ehdin hänelle edes hyvää pääsiäistä toivottamaan, kysyi hän, että oliko minulla jotakin ongelmia valintani kanssa. Kerroin miten daami, jota olin ollut aikeissa hakea, vietiinkin nenäni edestä ja siksi olin joutunut äkisti uuden valinnan eteen. Tähän lausui tuo käsivarsillani oleva nainen ilmeisen loukkaantuneena, että koskaan ei pidä haettavalle näyttää sitä, että hän olisi tullut haetuksi vain sen vuoksi, että varsinainen haun kohde vietiinkin jo. Joo, kyllä tämän jokainen herrasmies tietää ja ymmärtää näin käyttäytyäkin, joten selitinkin hänelle, että kyseessä oli vain pelkkä leikkimielinen haettavan hätäarpominen eli pelleily tuttujen ja huumorintajuisten neitojen edessä, joista jokainen kyllä varmasti ymmärsi mistä oli kyse. Hauskaahan tansseissa pitää olla, mutta tämä daami ei sitä oikein tuntunut sulattavan, joten vedettiin tangot sitten vaan läpi tunteettomasti, intohimottomasti, eleettömästi ja huumorittomasti. No, ei siinä mitään - ei tämmöinen episodi minun hauskanpitoani kuitenkaan lavalla lannista, eikä sinäkään iltana haitannut. Mutta asia mikä mieltäni jäi askarruttamaan ja nyt muilta sitä kysäisenkin on, että miten noin yleisesti ottaen porukka suhtautuu siihen, jos huomaakin selkeästi tulleensa haetuksi “korvikkeena”? Meneekö fiilis heti alkuunsa koko kappalepariin vai osaatteko ottaa tanssiinkutsusta silti kaiken irti? Miten yleensä miehet toimitte hakutilanteessa, jos hakukohteenne tuleekin haetuksi nenänne edestä; onko teillä jo etukäteen valittuna kakkos-vaihtoehto haettavaksi vai pyydättekö sitten vain vieressä olevaa “ketä tahansa” daamia?

Hauskoja tanssi-iltoja T. Mercury

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]